Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله عرب انصاری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هماهنگی به منظور بررسی و تامین اقلام کالاهای اساسی مورد نیاز هیات‌ها و تکایا در روزهای عزاداری سالار شهیدان و یارانش از یکماه گذشته در نشست‌های کارشناسی به انجام رسید.

وی با بیان اینکه تامین این دست کالاها در استان سمنان پیگیری شد، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به جمعیت هر شهرستان و تعداد هیات‌های عزاداری ثبت شده میزان سهمیه کالاهای اساسی این روزها را اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گفته وی، مباشران هم برای دریافت این کالاها از ۱۵ روز قبل تعیین و با معرفی به پشتیبانی امور دام و غله جهاد، برای خرید و تامین این کالاها اقدام کردند.

مسئول نظارت بر بازار جهاد کشاورزی شاهرود گفت: با ابتکار عمل و هماهنگی برخی بنکداران، عمده‌فروشان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برخی واسطه‌ها در بازار کاهش یافت.

عرب انصاری ابراز داشت: بیشتر این کالاها با قیمت یک تا چند هزار تومانی زیر قیمت مصوب و بازار در اختیار نمایندگان هیات‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روغن برای نیاز خانوار و هیات‌های عزاداری با قیمتی کمتر از قیمت درج شده بر روی کالا تامین و عرضه می‌شود، اظهار داشت: قند و شکر هم با توجه به وجود کارخانه قند در این شهرستان در روزهای عزاداری امام حسین (ع) با توافق انجام شده برای خانوار، تکایا و عزاداران تامین شد.

مسئول نظارت بر بازار جهادکشاورزی شاهرود گفت: قیمت مصوب کالاها درب انبار در شاهرود شامل برنج تایلندی کیلویی ١١ هزار تومان، هندی ۱۷ هزار تومان و پاکستانی ۱۹ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت مصوب شکر نیز ۱۸هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ منجمد حداکثر تا کیلویی ۴۸هزار تومان است.

عرب انصاری ابراز داشت: گوشت گرم قرمز مخلوط دام پرواری با قیمت مصوب ۱۶۵ هزار تومان، گوشت گوساله منجمد ۱۲۰هزار تومان و مرغ گرم تازه هم کیلویی ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین ران تازه مرغ کیلویی ۴۵هزار تومان عرضه می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه تمامی این کالاها به اندازه نیاز شهرستان و هیات‌ها در انبارها موجود و قابل عرضه برای خانوارها است، افزود: مسئولان هیات‌های عزاداری با دریافت معرفی‌نامه از سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود برای دریافت سهمیه خود به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 براساس آمار تعداد یکهزار و ۱۰۰ هیات عزاداری ثبت شده در منازل، تکایا و مساجد شاهرود هرساله آیین عزاداری سالار شهیدان را برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ماه محرم شاهرود کالای اساسی بازار محصولات صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ماه محرم شاهرود وزارت جهاد کشاورزی ماه محرم شاهرود کالای اساسی بازار محصولات صمت جهاد کشاورزی هزار تومان قیمت مصوب هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالعظیم بهفر سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به مانند «حروف والی» در زبان عربی هستند که نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: لذا، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب‌رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

ادعاهای غیر واقعی و اغراق در معرفی محصول

بهفر ادامه داد: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است. گاهی عنوان عوض می‌شود و گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات ترس از قانون مشاهده می‌شود.

وی افزود: اما با تساهل و مداراهای اخیر، برخی شرکت‌ها و نشان‌های تجاری ـ با چراغ سبز رسانه ملی ـ در چشم قوانین زل‌ می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب‌رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

دلیل عجیب صدا و سیما برای تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت

وی در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم، مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است.

وی تاکید کرد: اما آنچه مشخص است اینکه هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد. شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتما با مولفه غذاهای مضر مماس است و حتما تغذیه غیرسالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی هستیم

بهفر افزود: یکی از مهم‌ترین ناظران، در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه‌گری به انحا مختلف بر ندارند.

کد خبر 848675 منبع: ایرنا برچسب‌ها سلامت وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران تغذیه تلویزیون - صدا و سیما تبلیغات

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود