Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت فنی مرکز انتقال خون استان اصفهان گفت: بیشترین مراکز مصرف خون در اصفهان بیمارستان سید الشهدا با 32 درصد، الزهرا(س) با 11 درصد، شهید بهشتی کاشان با 6/5 درصد، چمران با 4/2 درصد و میلاد اصفهان با چهار درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عیسی جوادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توزیع فرآورده های خون و ضایعات در استان اصفهان در سال ۹۹، ۲۳۱ هزار و ۵۶۳ واحد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار و ۹۷۴ واحد بوده است که ۱۳ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت فنی مرکز انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: گلبول قرمز کم لکوسیت در سال ۹۹، ۱۵ هزار و ۴۲۱ واحد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۱۹ هزار و ۸۸۸ واحد بوده است که ۲۹ درصد افزایش را نشان می دهد؛ پلاکت معمولی در ۹۹، ۵۶ هزار و 8 واحد بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۶۹ هزار و ۹۲۱ واحد رسیده که ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: وضعیت درخواست بیمارستانی سال 1400 Rbc، صد و هشت هزار و 771 بوده که ۱/۹ درصد افزایش داشته است؛ درخواست PLT نود و پنج هزار وجود داشته که ۳/۲ درصد افزایش داشته است؛ درخواست ۳۷۵۰ برای PltAph وجود داشته است که ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

جوادی با تشریح دلایل افزایش تقاضا برای خون و فراورده های آن گفت: یکی از دلایل افزایش تخت های بیمارستانی است اما از طرفی میزان گسترشی که می توانیم پیدا کنیم به میزان گسترش تخت های بیمارستان نیست و اگر حمایت ها کافی انجام نشود مشکلاتی ایجاد می شود.

معاونت فنی مرکز انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در 316 روز فعال مراجعین ۱۶۱ هزار و ۹۷۳ نفر برای اهدای خون بوده که ۵/۵ درصد رشد داشته و 131 هزار و 241 مجموع خونگیری بوده است که 6/7 درصد افزایش است.

جوادی با بیان اینکه در سال گذشته فقط چهار هزار و 226 خانم اهدای خون انجام دادند، گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۶۵ هزار و ۹۴ نفر مراجعه داشتیم که از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۴۱ اهدای خون داشتند؛ امسال تا کنون ۵۷ هزار و ۶۷۷ مراجعه داشته  ۴۶ هزار و ۵۳۰ توانستند خون اهدا کنند.

معاونت فنی مرکز انتقال خون استان اصفهان میزان تولید فراورده های خون در سال 1400، ده درصد افزایش پیدا کرد  این در حالی است که میزان توزیع و مصرف فراورده های خون در این سال با افزایش 13 درصدی همراه بوده است.

جوادی بیان کرد: بیشترین مراکز مصرف خون در اصفهان بیمارستان سیدالشهدا با 32 درصد، الزهرا(س) با 11 درصد، شهید بهشتی کاشان با 6/5 درصد، چمران با 4/2 درصد و میلاد اصفهان با چهار درصد است.

محمد رضا جابری در ادامه با تشریح خون های نادر اظهار کرد:  خون های نادر که یکی از معروف ترین آن ها O بمبئی است؛ روش معمولی که برای فراوردهای خون داریم این است که قسمت های مختلف ان را جدا می کنیم که بعد از مدتی از بین می رود اما اگر فردی گروه خون نادری اهدا کرد به تهران ارسال می شود و به روش انجماد خون و به مدت ده سال قابلیت نگهداری شود و هر کجای کشور نیاز باشد از آن استفاده می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره کنونی خون در استان قابل قبول است، گفت: هم اکنون ذخیره خون استان حدود هفت روز است که به دلیل گرمای هوا و پیک جدید کرونا میزان اهدای خون کاهش یافته اما در دهه محرم افزایش بیشتری در اهدای خون خواهیم داشت، همیشه به همه گروه‌های خون نیاز داریم، ولی به گروه‌های خون منفی نیاز بیشتری داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درصد افزایش سال ۱۴۰۰ اهدای خون واحد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد قابل قبول شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۶۱ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۶۹ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه نخریسی با عدد شاخص ۹۷ به شرایط قابل‌قبول به ثبت رسیده است.

دما در حال حاضر ۱۵ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6096899

دیگر خبرها

  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی