Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز پنجشنبه در جریان دیدار با خانواده معظم شهیدان مجتبی رشیدی، ابوالقاسم کرد قرچه لو و مرتضی پیری گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، فرزندان و ثمره زندگی خود را تقدیم  اسلام کرده و پس از آن نیز خود پرچمداران حق و حقیقت و دفاع از حریم خون شهدا هستند و اجازه نداده‌اند تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به دست فراموشی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: این واقعیتی تمام عیار است که هیچ خانواده شهیدی در مواجهه با مسئولان درخواستی شخصی از انان ندارند و فقط می‌خواهند که برای حفظ حرمت خون شهدا و پاسدارای از فرهنگ ایثار و شهادت، بهترین خدمات به مردم ارائه شود تا به این واسطه، دلبستگی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شود.

اردستانی تأکید کرد: هر چند که خانواده شهدا درخواستی از مسئولان ندارند ولی مدیران دستگاه‌های مختلف موظفند تا با سرکشی مداوم از این گنجینه‌های نظام، از وضعیت آنان آگاهی حاصل کرده و در صدد رفع مشکلات آنان برآیند.

فرماندار پاکدشت عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده معظم آنان دانست و افزود: پاسداشت شهدا و خانواده معظم آنان، مهمترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، فرهنگی که توطئه دشمنان قسم خورده نظام را خنثی می‌کند.


شهید مجتبی رشیدی متولد ۱۰ بهمن ماه سال ۷۳ بود که در صنایع دفاع پارچین مشغول به فعالیت بود و در مسیر خدمت به کشور در ۲۰ اردیبهشت سال ۹۵ به خیل دوستان شهیدش پیوست و به آرزوی دیرین خود رسید.

شهید ابوالقاسم کرد قرچه لو در یکم خرداد ۱۳۴۵ در روستای جیتو از توابع شهرستان پاکدشت چشم به جهان گشود.
این شهید سرافراز دانش‌آموز چهارمتوسطه بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در ۱۵آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید و در گلاز شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

شهید مرتضی پیری ۲۰ مرداد ۱۳۲۲ در روستای حمامک از توابع شهرستان پاکدشت به دنیا آمد. این شهید سرافراز سال ۱۳۴۴ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و یک دختر شد.
وی که کارمند صنایع دفاع پارچین بود در ۷ مهر ۱۳۶۶، در بمباران هوایی محل کارش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای روستای ده‌امام تابعه شهرستان زادگاهش واقع است.

پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهید پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید پاکدشت دفاع مقدس شهید پاکدشت خانواده معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار منصوری در این دیدار، پیگیر مشکلات این خانواده شهید گرانقدر شد.
شهید قباد چولکی در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه مرزی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است