Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:08:11 GMT

مجلس مصوبه توسعه پایدار غرب و شرق را احیا کند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۰۱۱۷

مجلس مصوبه توسعه پایدار غرب و شرق را احیا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست فعالان اقتصادی استان با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور نمایندگان استان در مجلس برگزار شد؛ عنوان کرد: به استناد مرکز آمار، بیشترین میزان اشتغال غیررسمی و بیشترین میزان نرخ بیکاری عمدتا در مناطق محروم و مرزی است و بیشترین آمار اشتغال غیر رسمی و بیکاری نیز مربوط به استان‌هایی است که صنعت در آن‌ها جایگاه ضعیفی دارد و استان‌های صنعتی‌تر، وضعیت بسیار بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این آمارها نشان دهنده اهمیت جایگاه صنعت در آمار اشتغال رسمی و پایدار است.

امیری مقدم خطاب به اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: شما نمایندگان ملت هستید و رویکرد شما در قانونگذاری باید ملی و بر اساس عدالت محوری باشد.

وی گفت: متاسفانه در بخش صنعت، عدالت در توزیع سرمایه گذاری رخ نداده است در حالیکه توزیع عادلانه صنایع، جلوگیری از تمرکزگرایی و توسعه صنعتی متوازن یک امر ضروری برای توسعه کشور است. 

استاندار تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌های اشتباه در سنوات گذشته باعث افزایش بی رویه صنایع در مناطق مرکزی کشور شده است که این تمرکزگرایی آسیب‌های زیادی مانند تهدید ذخایر منابع طبیعی، سرمایه‌گریزی، افزایش محرومیت‌ها، مهاجرت‌ها و افزایش حاشیه نشینی در مناطق مرزی از جمله کرمانشاه را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: مجلس با تصویب قوانین حمایتی و قرار دادن مشوق‌های مناسب، از توسعه صنایع در مناطق محروم حمایت کند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: وقتی در قوانین مجلس تفاوتی برای مناطق محروم و مرزی با نواحی مرکزی و برخوردار قایل نمی‌شوند، سرمایه گذار هم ماندن در مناطق برخوردار را ترجیح می‌دهد و همین موضوع فقدان سرمایه گذاری باعث خالی شدن جمعیت شهرهای مرزی می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: مصوبه توسعه پایدار شرق و غرب که ۱۳ سال پیش توسط دولت، در راستای حمایت از ۹ استان محروم از جمله کرمانشاه، مصوب شده هنوز اجرایی نشده است، مجلس در راستای حمایت از مناطق محروم این مصوبه را تبدیل به قانون کرده و اجرایی کند‌.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور دستور دادند نهادهای توسعه‌ای کشور ایمیدرو، ایدرو و کوثر در شهرهای استان سرمایه گذاری کنند و این نهادها باید سریع تر کار خود را آغاز کنند. 

وی با اشاره به اینکه مدیران ناتوان در استان کرمانشاه نباید هیچ جایگاهی در اختیار داشته باشند، گفت: تمام موانعی که بر مسیر سرمایه گذاری در استان وجود دارد را با اقتدار برمی‌داریم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه صنایع کمیسیون سرمایه گذاری مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست

آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که در نهایت این طرح خلاف موازین شناخته نشد و مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان سپند در جلسه اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت و این طرح نیز مورد تأیید قرار گرفت، همچنین طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که یک ایراد شرعی و قانون اساسی درباره فهرست جرائم قابل گذشت به آن وارد بود که بر همین اساس خلاف موازین شرع شناخته شد و به مجلس بازگشت داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی کاندیدا‌ها که اعتراضاتی را درباره عدم استعفای برخی کاندیدا‌های رقیب خود در زمان مقرر داشتند، گفت: پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، برابر احکام قانونی فرصتی وجود داشت برای ارسال شکایات از سوی مردم و کاندیدا‌ها که با بررسی‌های محتلفی که از سوی ما انجام شد و با شاکیان جلساتی را برگزار کردیم و اسناد و مدارک آن‌ها را دریافت کردیم، نتیجه آن چیزی بود که ۲۸ اسفند ماه از سوی ما اعلام شد.  بررسی‌های ما نسبت به تمام گزارشات درباره تخلفات انتخاباتی به اتمام رسیده و صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تایید رسیده و بحث از نظر ما پایان یافته است. اگر افرادی همچنان اعتراضاتی داشته باشند می‌توانند موارد مدنظر خود را از مسیر اعتبارنامه‌ها پیگیری کنند.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب عنوان کرد: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس که ۸ فروردین ماه به دستش رسیده بود، بررسی‌های لازم را انجام داد که در این رابطه همچنان برخی ایرادات که پیش از این به لایحه عفاف و حجاب وارد شده بود پابرجا بود.

وی افزود: البته نظر اصلاحی مجلس اخیراً به دست ما رسیده و هم‌اکنون در حال رسیدگی به این اصلاحیه هستیم. اکثر ایرادات وارده نیز مربوط به مواد ۴۷ و ۴۸ این لایحه است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه هفتم نیز خاطرنشان کرد: برنامه هفتم تاکنون دوبار مورد ایراد قرار گرفته است و اصلاحیه اخیر مجلس گویا در جلسات گذشته مجلس انجام شده است، اما هنوز این اصلاحیه به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مصوبه مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، با توجه به اینکه این مصوبه جزئی از مصوبه برنامه هفتم هست، ابتدا باید کلیت مصوبه مجلس مورد تأیید قرار گیرد تا مصوبه مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز لازم الاجرا شود.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره دلایل رد صلاحیت حسن روحانی و نامه‌نگاری‌های اخیر وی در اعتراض به نظر شورای نگهبان نیز تاکید کرد: مواردی که بصورت مکتوب به ایشان اعلام شده موارد متعددی است و محدود به چند موردی که ایشان مطرح کردند نیست؛ البته همین چند مورد را هم به صوت دقیق مطرح نکردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد