Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:16:03 GMT

5کاربرد عجیب شکر که باورتان نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۱۰۰۸

جالب‌ است بدانید که برخلاف تصور ‌خیلی‌ها شکر علاوه بر مصرف در انواع غذا و نوشیدنی‌ها کاربردهای دیگری نیز در سلامت، شست‌وشو، ‌باغبانی، زیبایی و غیره دارد. ‌ ناطقان: شکر از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده انواع خوراکی‌ها همچون شکلات‌ها، کیک‌ها، بیسکویت‌ها و غیره ‌در سراسر جهان است و مردم کشورهای مختلف حداقل یک‌بار در روز از شکر در تهیه انواع ‌قهوه، پودینگ و برخی غذاهای روزمره خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاربرد های غیر خوراکی شکر
‌۱- کشتن سوسک‌ها

سوسک‌ها نیز ازجمله حشرات مزاحمی هستند که بسیاری از مردم سراسر جهان با آن‌ها مشکل دارند و ‌جالب‌تر آن‌که این حشره با وجود جثه کوچک خود به راحتی می‌تواند آرامش را از زنان یا دختران ‌سلب کند. با کمک شکر و بکینگ‌پودر به راحتی می‌توانید از شر این موجودات ‌مزاحم خلاص شوید. مقدار مساوی شکر و بکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید و آن را در مکان‌های آلوده ‌بریزید. شکر سوسک‌ها را جذب کرده و بکینگ‌پودر آن‌ها را می‌کشد. با این روش ساده شما ‌می‌توانید خانه‌ای ایمن و سلامت داشته باشید. ‌
۲- تمیزکردن لوازم برقی آشپزخانه

برای تمیزکردن این لوازم، یک فنجان شکر را برای چند دقیقه ‌داخل دستگاه ریخته و آن را روشن کنید. سپس شکرها را خالی کرده و دستگاه را با آب یا با ‌کمک یک اسفنج بشویید.‌
‌۳- تازه نگه داشتن کیک

قطعا بسیاری از ما عاشق خوردن ‌شیرینی و کیک تازه هستیم، اما وقتی پس از مدتی کیک را از کابینت درمی‌آوریم متوجه خشک یا ‌خراب شدن آن شده و مجبور می‌شویم آن را دور بریزیم. اما می‌توانید با چند حبه قند یا شکر، کیک ‌خانگی‌تان را برای مدت بیشتری تازه نگهداری کنید.
‌۴- پاک شدن لکه چمن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از آبیاری چمن‌های باغ یا پارک، روی آن‌ها نشسته و شلوار ‌خود را کثیف کنید. خیلی نگران نشوید این لکه به‌آسانی و با استفاده از کمی شکر پاک می‌شود. ‌کافی‌ است با مخلوط شکر و کمی آب ولرم، یک خمیر نرم ساخته و آن را مستقیم روی لکه قرار دهید. ‌پس از حداقل یک ساعت آن را بشویید. اگر لکه خیلی تیره بود بگذارید این خمیر زمان بیشتری روی ‌لکه بماند و سپس آبکشی کنید.‌
۵- جلوگیری از ماندگی پنیر

پنیرها پس از مدت زمانی طولانی ممکن است طعم، بو و کیفیت خود را از دست بدهند. برخی از مردم ‌به دلیل همین تغییر در رنگ و بو و البته ایجاد کپک در پنیر تمایلی به نگهداری آن ندارند اما با کمک ‌چند حبه قند می‌توان از بروز این تغییرات جلوگیری و مدت نگهداری آن را طولانی‌تر کرد.‌ برچسب ها: کاربرد عجیب ، شکر ، غیر خوراکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاربرد عجیب شکر غیر خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت پژو پارس LX صفر، در بازار امروز با کاهش ۱۵ میلیون تومانی به ۸۵۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت پژو پارس XU ۷ P سال امروز با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به ۶۶۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ در بازار به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ در بازار به ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

قیمت کارخانه خودرو‌های پژو پارس نیز از ۲۷۵ میلیون ۳۳۳ میلیون تومان متغیر است. قیمت این پژو پارس XU ۷ P سال سفارشی در نمایندگی ۳۰۹ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو پارس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ در نمایندگی هم ۳۳۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت پژو پارس XU ۷ P سال در نمایندگی ۲۹۴ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو پارس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون