Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به دو نوع ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران گفت: ما با ساخت‌وساز غیرمجاز چه در مناطق برخوردار و چه در حاشیه شهرها برخورد می‌کنیم.

محسن منصوری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز و برخورد با آن‌ها اظهار کرد: یکی از تهدیدات و مخاطرات موجود برای شهرها ساخت و ساز غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساخت و ساز از دو جنس است؛ برخی از این ساخت‌وسازهای غیرمجاز از جنس حاشیه‌نشینی و فقر و برخی نیز از جنس برخورداری و داشتن دارایی است. ما این دو موضوع را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم.

وی با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها گفت: در مورد اول اتفاقی از جنس حاشیه‌نشینی اتفاق افتاده است. دولت باید حاشیه‌ها را ساماندهی کند. برخی از شهرستان‌های ما ریشه در حاشیه دارند؛ در واقع شهرستان به علت وجود حاشیه شهر تهران ایجاد شده است و متاسفانه این اتفاق به علت رعایت نکردن چارچوب و اصول شهرسازی رخ داده است.  

استاندارتهران درباره نوع دوم تخلفات ساخت‌وساز ادامه داد: مورد دوم تخلفات قانونی، ویلاسازی‌هاست. ما با کمک فرمانداران و بخشداران تشدید مراقبت کردیم و قصد داریم مصمم و جدی برخورد کنیم.ما روزانه برخورد جدی از جنس تخریب داریم. برای مثال در دماوند اخیرا با متخلفان برخورد کردیم.

وی افزود: از سوی دیگر معتقدیم که باید از نقطه شروع جلوی این تخلفات را گرفت. همچنین ما سامانه ای مردمی داریم تا هر جا ساخت‌وساز غیرمجاز شروع شد با آن برخورد شود. تقسیم‌بندی مناسبی در بین دستگاهها  انجام شده و برای مثال جهاد در بخش امور اراضی خود وظیفه دارد تا به طور جدی این موضوع را پیگیری کند. همچنین فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز به شکل جدی پیگیر هستند و قوه قضاییه هم به آن‌ها کمک می‌کند.

استاندار تهران تاکید کرد: به طور کلی، در ماه‌های اخیر این مسئله در تهران کنترل شده و شیب تند آن کاهش پیدا کرده است.  

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استاندار تهران ، ساخت و ساز غیرمجاز ، محسن منصوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استاندار تهران ساخت و ساز غیرمجاز محسن منصوری ساز غیرمجاز ساخت و ساز ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران