Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:02:00 GMT

نباید صرفاً بر جمع‌آوری معتادان تمرکز کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۱۰۸۴

نباید صرفاً بر جمع‌آوری معتادان تمرکز کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اول مرداد بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب‌دیدگان اجتماعی بر ضرورت ارائه خدمات به معتادان تاکید کرده و گفته بود که هدف ما ترک دادن معتادان و بازگردان آنها به جامعه نیست بلکه در یک فرایند گسترده قصد بازآموزی معتادان در کنار توجه به خانواده آنها را دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در گذشته اعتقادی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود نداشت و این ظلمی بزرگ به معتادان بود اما امروز اراده جمعی برای خدمت به معتادان، کودکان کار، متکدیان و…، ایجاد شده است.

سه روز پس از این اظهار نظر شهردار تهران، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر، از عملکرد شهرداری در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر گلایه کرد و گفت: دوستان شهرداری تلاش می‌کنند و صحبت‌های فراوانی هم در این زمینه با پلیس داشته‌اند؛ تا کنون کارگروه و جلسات فراوانی تشکیل داده‌اند اما هیچ اتفاق مهم و خاصی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه از جلسات و کارگروه‌های شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر هیچ چیزی عاید پلیس نشده است، ادامه داد: به عنوان مثال این گونه نبوده است که بگوییم ۵ هزار یا ۲ هزار معتاد متجاهر نسبت به قبل بیشتر ساماندهی کرده‌ایم.

پیچیدگی‌های خاص موضوعات اجتماعی و فرهنگی

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در جامعه اظهار کرد: موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارای پیچیدگی‌های خاصی است و نمی‌توان صرفاً یک قسمت آن را دید و قسمت‌های دیگر را نادیده گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که شاید به برخی از قسمت‌ها پررنگ‌تر توجه می‌شود و به برخی قسمت‌ها کم‌رنگ‌تر توجه صورت می‌گیرد.

سرای محلات پویایی قبل را ندارد

وی با بیان اینکه امروز مجموعه سرای محلات شهر تهران نباید در این شرایط قرار داشته باشد، عنوان کرد: شاهد هستیم که سرای محلات شهر تهران نسبت به سنوات گذشته غیر از چهار سال گذشته که تعطیل بوده، آن پویایی قبل را ندارد.

پیرهادی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که ضرورت دارد در خصوص سرای محلات بازنگری صورت گیرد؛ چرا که خیلی از مجموعه‌های ورزشی که در چهار سال گذشته تعطیل شده‌اند، همچنان تدابیر لازم برای استفاده شهروندان اتخاذ نشده است؛ اگرچه بسیاری از این موارد نیاز به بهسازی و بازسازی دارند و برخی از سرای محلات مشکل گرمایش و سرمایش دارد و برخی از مجموعه‌های ورزشی نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران متأسفانه در چهار سال گذشته نسبت به این موضوع اهمال شد؛ اما در این دوره از مدیریت شهری انتظار است عزیزان در مجموعه شهرداری اقدامات عاجل تری را نسبت به احیا این مجموعه‌ها انجام دهند و اقدامات سریع‌تری در این زمینه صورت گیرد.

ضرورت توجه به موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کنار جمع‌آوری معتادان

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر جوانان و نوجوانان را نسبت به حضور در مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی ترغیب کنیم و اوقات فراغت مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنیم، آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه این افراد خواهد شد، گفت: نمی‌توان به این موضوعات بی‌توجه بود و صرفاً بر جمع‌آوری معتادان متمرکز شد؛ البته این امر نیز در جای خود دنبال خواهد شد و به‌صورت فنی و علمی پیگیری خواهد شد؛ اما تا زمانی که جلوی طعمه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد شدن برخی از نوجوانان و جوانان را نگیریم، این فرایند ادامه خواهد داشت.

پیرهادی تصریح کرد: باید اوقات فراغت مناسب و درخور شأن یک جوان و نوجوان ایرانی را مهیا کنیم تا نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران قدم برداریم و در این حوزه، از شهرداری تهران انتظار داریم نسبت به مجموعه‌هایی که هنوز راه‌اندازی نشده و به هر دلیلی در دوره قبل تعطیل شده اقدام کنند.

کد خبر 5550043

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری شورای شهر تهران جمع آوری معتادان شهرداری تهران شورای شهر تهران امام زاده داود سیلاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر اربعین حسینی علیرضا زاکانی مدیریت بحران ماه محرم سیل امامزاده داوود آتش نشانی آلودگی هوا بهزیستی جمع آوری معتادان آسیب های اجتماعی سرای محلات شهر تهران مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سال گذشته در استان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و درمان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کورش احمد‌یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ظهر امروز در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و فرماندهان نظامی از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری و درمان معتادان متجاهر ماده 16، از حمایت های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر 5 هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده 16 سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان انجام شد.

وی با بیان اینکه‌ متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی، حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان متجاهر در استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل نمی‌توان اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده 15 و 16 مورد توجه قرار گرفته‌اند، افزود: در تامین زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ 16 جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بسیاری از معتادان به‌واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند.

احمد‌یوسفی با اشاره به اینکه در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است، افزود: لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان معتادان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا است ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، گفت: متاسفانه در زندان‌ها 50 درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و 20 درصد به‌صورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم  مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران