Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:07:49 GMT

فرماندار: سیل بندها و خاکریزهای تفت سر ریز شده است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۱۸۴۹

فرماندار: سیل بندها و خاکریزهای تفت سر ریز شده است

محمد دهشیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از قبل پیش بینی بارش های سیل آسا در شهرستان تفت انجام شده بود که بر این اساس رودخانه ها لایروبی، سیل بندها و خاکریزها تقویت و استحکام بخشی شد تا هم از بروز سیلاب جلوگیری شود و هم آب ها ذخیره سازی شود.

وی ادامه داد: ولی حجم بارش ها به گونه ای بود که در لحظات اولیه سیل بندها و خاکریزها مملو از آب شد و سر ریز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تفت با بیان اینکه بارش ها در حجم زیاد و مدت زمان اندک بارید، افزود: در دهستان زردین در مدت ۲۳ دقیقه ۵۰ میلی متر بارندگی به ثبت رسید که نیمی از میانگین بارش سالیانه در این منطقه بود و در روستای اسلامیه در مدت ۲۰ دقیقه، ۴۶ میلی متر بارندگی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: صبح امروز شاهد پر شدن ۲ رودخانه شهر تفت بودیم که به ساکنان نزدیک رودخانه ها هشدار تخلیه داده شد.

دهشیری با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به جریان سیلاب و ادامه دار بودن آن نمی توان برآورد دقیقی از خسارت ارائه کرد، اظهار داشت: سیلاب به راه ها، گلخانه ها، دامداری ها و کشاورزی های اهالی شهرستان خسارتی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: در دهستان زردین بر اثر سیلاب روز گذشته ۸ خانه به صورت کامل تخریب و حدود ۱۵۰ خانه بین ۳۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است.

فرماندار تفت از هم استانی ها و مردم شهرستان خواست از حضور در کنار رودخانه ها برای تماشای سیلاب بپرهیزند چراکه هر لحظه امکان افزایش ناگهانی سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: ساکنان جوار رودخانه ها در شهر تفت و مناطق ییلاقی آمادگی کامل را داشته باشند تا در صورت بروز سیلاب نسبت به تخلیه خانه خود اقدام کنند.

تفت در دامنه شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد و در جنوب غرب استان یکی از مناطقی است که پیش بینی شده  بود با بارش های زیاد و سیلاب روبرو شود؛ این شهرستان که از مناطق ییلاقی و مفرحی برخوردار است در تمام فصول سال، کانون توجه گردشگران این استان و دیگر نقاط کشور است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا یزد سیل تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا یزد سیل تغییرات آب و هوا یزد سیل تفت رودخانه ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: اکنون به صورت میانگین، ۴۲.۵ درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین، 42.5 درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است.

وی افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان 6.3 درصد بود. ذخیره سد بوستان 62 درصد، وشمگیر 32 درصد و نگارستان نیز 60 درصد است.

به مسیر سدها نزدیک نشوید

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به رهاسازی آب سد گلستان، ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن سد مذکور، بخشی از آب سد از ساعت 16 امروز  رهاسازی شده است. با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد، برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رهاسازی آب سد انجام می‌شود.

حیدریان گفت: رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

وی به همه مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید کرد: از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

استان گلستان دارای 14 سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی