Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید درخشانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سهم خراسان شمالی از محل تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم؛ تنها ۱۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی؛ بر این اساس یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح برای دریافت این تسهیلات در سال گذشته به بانک های خراسان شمالی معرفی شد، ولی بانک ها در این زمینه کم کاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: این تسهیلات که نتیجه آن، تزریق نقدینگی به فعالیت‌های تولیدی و فراهم شدن زمینه برای اشتغال مردم منطقه است، تاکنون رونق خوبی در استان ایجاد نکرده است.

وی بیان کرد: پرداخت این تسهیلات تا ۳۱ شهریورماه سالجاری ادامه دارد و ضرورت دارد تا دستگاه های دولتی سرعت عمل خود را در معرفی طرح ها و داشتن طرح های جایگزین بالا ببرند و بانک ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

درخشانی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ ارزان ترین نوع وام است و فرصت مناسبی است تا برای تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی، شرکت های دانش بنیان و افزایش سرمایه گذاری های خارجی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک ها با نگاه توسعه ای به پرداخت این تسهیلات توجه کنند، این تسهیلات اثر بخشی قابل توجهی در اقتصاد خراسان شمالی خواهد داشت.

 تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.      

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد وزارت امور اقتصاد و دارایی اشتغال زایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت امور اقتصاد و دارایی اشتغال زایی بجنورد وزارت امور اقتصاد و دارایی اشتغال زایی خراسان شمالی خراسان شمالی تبصره ۱۸ بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌ مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

وی افزود: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند. تسهیلات مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد می‌باشد و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متأسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6090834

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند