Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی مدیر کل امورعشایر فارس  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:جامعه عشایر، برخلاف نسبت جمعیتی پایین، به عنوان سنگ بنای تولید، نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند که کانون‌های کوچک تولیدی، سهم بزرگی در توسعه همه جانبه دارند.

او گفت: آرد خام با سرانه ۱۲ کیلو گرم برای هر نفردر ماه است و در سنوات اخیر به دلیل کسری سهمیه آرد اختصاصی عشایر استان با چالش کمبود آرد مواجه بودند که با پیگیری از طریق استاندار فارس در تیرماه ۱۴۰۱ میزان یکصد تن آردبه سهمیه آرد عشایر کوچنده افزایش یافته که موجب خوشحالی عشایر استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی گفت: برای نظارت دقیق و جلوگیری از قاچاق آرد، رصد پیگیری مستمر و آنلاین توزیع آرد از ابتدا تا زمان تحویل و تسریع وتسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف، طرح توزیع آرد را به صورت الکترونیکی از اول مردادماه اجرا کردیم که فرایند الکترونیکی کردن توزیع آرد برای اولین بار در کشور به ابتکار اداره امور عشایر فارس انجام می‌شود.

مدیرکل امورعشایر فارس گفت: در این طرح اولویت بندی با رویکرد حفظ تمامی سهامداران و افراد دارای دفترچه عضویت عشایری و همچنین جامعه آماری ثبتی مبنا عشایر استان منطبق با آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۸ بوده است.

او گفت: با استفاده از نرم افزار بسیار ساده و بهره گیری از توان متخصصان سامانه دور بر سپند طراحی و با هماهنگی کامل دستگاه‌های نظارتی از اول مرداد ماه فرایند اجرای توزیع آرد در قالب این سامانه آغاز شده است.

کریمی گفت: تمام زیرساخت‌های این طرح در استان فارس تهیه و زمینه استفاده از این سامانه در ۲۳ فروشگاه تعاونی عشایری استان فراهم شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: در این روش عشایر کوچنده با ارسال پیامک دارای کد رهگیری نیز می‌باشد با ارائه این کد سهمیه آرد خود را تحویل می‌گیرند.

او گفت: امورعشایر فارس، شفاف سازی توزیع آرد تهیه شده با یارانه دولتی، ثبت الکترونیکی خدمات ارائه شده امکان اخذ گزارش آنلاین و برخط، صرفه جویی در هزینه‌ها و وقت و در اولویت قرار گرفتن عشایر کوچنده واقعی و جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق عشایر کوچ رو از مزایای این طرح بوده که با راه اندازی این سامانه ایجاد امنیت برای پیشگیری از ارتباط ناسالم وامکان احراز هویت تحویل گیرندگان آرد فراهم شده است.

کریمی گفت: حدود ۳۸ هزار و پانصد دفترچه عشایری در دست افراد است که حدود ۲۷ هزار خانوار از نظر آخرین آمار عشایر کوچنده و مستحق دریافت آرد هستند.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: آن تعداد از عشایری کوچنده‌ای که تاکنون پیامک کد رهگیری دریافت نکرده اند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های تعاونی و با تحویل درخواست کتبی خود با تایید مدیر عامل و روسای ادارات شهرستان‌های استان در لیست توزیع آرد قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر کوچنده توزیع آرد عشایر کوچنده عشایر فارس توزیع آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه