Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید به داوران بی‌احترامی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران که هر ساله پیش از شروع لیگ برتر توسط کمیته داوران برگزار می‌شود، صبح امروز(جمعه) در هتل استقلال تهران برگزار شد و حدود ۱۴۰ داور و کمک داور در این سمینار حضور پیدا کردند.

این سمینار با نیم‌ساعت تاخیر نسبت به زمان اعلام شده، برگزار شد و پیش از شروع آن، خداداد افشاریان و علی خسروی از داوران خواستند که در کنار هم و به صورت منسجم بشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اعضای هیات رییسه فدراسیون و اعضای کمیته داوران حضور داشتند. میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر، سرپرست فدراسیون فوتبال و دبیر این فدراسیون در این مراسم حاضر شدند. دیوید فرناندز، مدرس اسپانیایی هم این مراسم حضور داشت تا نکات ویژه‌ای را به داوران ارائه کند.

در ابتدای این سمینار و پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، خداداد افشاریان گفت: تشکر ویژه‌ای از ماجدی دارم زیرا هر وقت خدمت ایشان رسیدیم، سنگ تمام گذاشتند و برای پیشرفت داوران همیشه سردمدار بوده و تلاش زیادی کرده است. از اصولی هم ممنون هستم که تشریف آوردند. کامرانی‌فر صفر تا ۱۰۰ کار را می‌داند و ما نمی‌توانیم سر آن کلاه بگذارم. از همه دوستانی که روی جامعه داوری حساسیت ویژه‌ای دارند، ممنون هستم. اگر کسی از دور این‌ همه احترام و عزت را در این مراسم ببیند، حق داوران ۲۰ برابر این عزت و احترام است. در طول فصل هر چه کارهای بزرگی برای بازیکنان و مربیان می‌شود، باید برای داوران هم بشود. یک هفته پیش دیدیم که تاجیکستان هم صاحب VAR شد و این را رسانه‌ها بر سر داوران ما می‌زنند. داوران بین‌المللی ما به خاطر نداشتن لایسنس از لیست داوران بین‌المللی در حال خط خوردن هستند. آقای ماجدی، شما می‌بینید که در طول فصل چقدر به ما بی‌احترامی می‌شود. داوران ما احترام می‌خواهند. تمام داوران ما معتقدند که کلی رفتار نامتعارف با ما انجام می‌شود و از شما می‌خواهیم با کمک کمیته انضباطی به ما و حل این مساله کمک کنید.

او ادامه داد: لطفا آقای کامرانی‌فر، سیستم رادیویی که ۱۰ بار بابت آن نامه دادم را پیگیری کنید که در ابتدای فصل مشکل نداشته باشیم. امیدوارم کلاس‌های ویژه برای بخش مردان گذاشته شود. من هیچ‌وقت سر مسائل داوری با هیچکس معامله نکردم و نمی‌کنم. ۵ تومان به ما می‌دهند که این فشارها را در شهرهای مختلف تحمل کنیم. آقای ماجدی امیدوارم یک دید نوتری به داوری دلشته باشید.

حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز در این سمینار درباره داوری بیان کرد: اگر در یک سالی که گذشت، اتفاقات خوبی برای داوری افتاد، به خاطر هماهنگی زحمات خوب شما در کنار تلاش‌های کمیته و دپارتمان داوری است. برای فدراسیون فوتبال مهم است که عملکرد، مدل رفتار و نوع قضاوت داوران در فوتبال خوب باشد زیرا الگوی مدرنی برای سایرین است. از فرناندز ممنوم که ۲ کلاسش را تعطیل کرد تا به ایران بیاید و در خدمت ایشان برای آموزش باشیم و آمار داوران بین‌المللی در سال گذشته را به گوش بقیه برسانند. در لیگ قهرمانان فصل گذشته، ما ۷ داور وسط و ۹ کمک داور داشتیم. تاکنون سابقه نداشته که چنین تعداد از داوران در لیگ قهرمانان حاضر باشند و بیش از ۵ داور و ۷ کمک داور سوت بزنند. فدراسیون فوتبال بر اساس روابط و  دیپلماسی که دارد، سعی می‌کند هر کاری برای ارتقای جامعه داوری انجام دهد. بازی‌هایی که در لیگ قهرمان توسط داوران ایرانی سوت زده شده، اکثر کم‌اشتباه بود و عملکرد خوبی داشتند. داوران وقتی خارج از کشور می‌روند، خیلی خوب قضاوت می‌کنند. در ایران به خاطر هجمه‌ای که یک سری تیم‌ها روی داوری دارند، داوران نمی‌توانند آن چه که توانایی دارند را در زمین پیاده کنند. من با جامعه قضایی کشور در این خصوص صحبت کردم. داوران ما فصل گذشته، رفتار خیلی خوبی داشتند و الگو بودند. داوران ما تحت تاثیر حرف‌های مربیان نبودند و کار خود را کردند که این در حد داوران سطح بالای دنیا بود. قضاوت لیگ برتر همیشه نصیب افراد باهوش می‌شود و شما از باهوش‌ترین افراد جامعه هستید. مدل رفتاری بالایی را تاکنون چه در خارج از زمین و چه در داخل زمین ارائه دادید.

او افزود: صحبت‌هایی شده که داوران باید حتما لایسنس داشته باشد. ما همیشه حواس‌مان به داوران هست و ما تمام تلاش‌مان را انجام دادیم که بتوانیم VAR را بیاوریم. موانعی که بوده، حل کردنش دست فیفا نیست و نمی‌خواهم بازش کنم. ما با ۵ شرکت صحبت کردیم و منتظریم که مجوز و تاییدیه صادر شود. همه کارها را کردیم و منتظریم تا شرکت اصلی انتخاب شود و ما به‌سرعت ورزشگاه‌ها را مجهز کنیم. حتی پیش از موعد، تاییدیه هیات رییسه را هم گرفته‌ایم. این دغدغه به‌زودی رفع می‌شود. به تیم داوری فغانی، منصوری و ابوالفضلی برای حضور در جام جهانی تبریک می‌گویم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خداداد افشاریان داوران بین المللی فدراسیون فوتبال کامرانی فر داوران ما کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال

 داوران دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور مشخص شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، کمیته داوران اسامی تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را مشخص کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ششم اردیبهشت

مس رفسنجان - پیکان تهران

داور: مهدی اجاقی

کمک‌ها: حامد صفایی، مرتضی هوشیار و علی سام ناظر: سعید علینژادیان

جمعه هفتم اردیبهشت

مس کرمان - چادرملو اردکان

داور: احمد محمدی

کمک‌ها: حمید نادری، سامان اقبال پور و احمد مرشدی ناظر: حسین طالقانی

فجر سپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان

داور: حسین زمانی

کمک‌ها: مهدی شفیعی، سجاد ایرانپور و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل آمری

هوادار تهران - مس سونگون ورزقان

داور: شاهین یزدانی

کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی، سجاد نجفی‌نژاد و عبدالحسین باستان ناظر: محمدحسین اسدی

آلومینیوم اراک - پرسپولیس

داور: امیر عرب‌براقی

کمک‌ها: هادی طوسی، علی احمدی و کیوان علیمحمدی

تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

داور: امیرسامان سلطانی

کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، وحید سیفی و حامد سیری، ناظر: اکبر بخشی‌زاده

ملوان بندرانزلی- سایپا تهران

داور: مهرداد خسروی

کمک‌ها: هیوا بهمنی، هیمن نوربخش و شهاب محمدی ناظر: شاهین حاج بابایی

آبی‌پوشان جنوب - سپاهان

داور: هادی علی‌نیافر

کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی

 

دیگر خبرها

  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!