Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سمینار دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۰:۴۳ امروز در آمفی تئاتر سالن تلاش تهران برگزار شد.

این کلاس در ۱۴۵ داور و کمک داور حضور دارند و مانوئل خوزه فرناندز، مدرس اسپانیایی فیفا و یوفا در این تدریس این دوره را برعهده دارد.

در این مراسم برخی مسئولان فدراسیون مثل میرشاد ماجدی(سرپرست) حسن کامرانی فر(دبیرکل) خداداد افشاریان(رئیس کمیته داوران) احسان اصولی(سخنگو و عضو هیات رئیسه) محمد جواد پاینده(مدیر روابط عمومی) علی خسروی و حسین نیرویار(اعضای کمیته داوران) غلامرضا سلیمانی(مسئول اجرایی دپارتمان داوران) مدیرعامل شرکت حامی مالی داوران، چیا فوادی(مدیر رسانه ای) و مهرشاد  راهبر(پزشک تیم ملی امید) محمدرضا کشوری فرد(سرپرست سازمان لیگ) از حاضران در این افتتاحیه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی گه علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال کشورمان هم به این سمینار دعوت شده اما او به دلیل حضور در استرالیا غایب مراسم امروز بود.

نکته جالب در این مراسم حضور داوران با کت و شلوارهای متحدالشکل بود.

خداداد افشاریان به عنوان نخستین سخنران مراسم روی سن آمد.

او در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ابتدا از ماجدی تشکر ویژه می‌کنم که الحق و والانصاف برای مجموعه داوران سنگ تمام گذاشت و با روی باز نسبت به پیشرفت جایگاه داوران نفر اول بود. صفر تا صد فوتبال را می‌داند و هیچ وقت برای داوران کم نمی‌گذارد. همچنین از اصولی و کامرانی فر تشکر می کنم. او حسن و عیب بسیار بزرگی دارد. هر چیزی بگوییم نه نمی گوید و عیبش هم این است مچ ما را به دلیل داور بودنش می گیرد!

وی افزود: از اعضای دپارتمان و کمیته داوران نیز خالصانه تشکر می‌کنم. همچنین از محمدرضا کشوری فرد و امور مالی سازمان لیگ و البته حیدر بهاروند تشکر می‌کنم. از سایر ارکان فدراسیون نیز  تشکر دارم. ما رو به جلو هستیم و کارهای بزرگی برای داوری انجام می‌دهیم اما باید حرف های دلی را نیز بزنیم. اگر کسی از دور به داخل بیاید و اینجا را ببیند شاید فکر کند داورانی که این لباس ها را پوشیده اند چه قدر وضعیت خوبی دارند اما این فقط یک بیستم نمای داوری کشور است.

او سپس خطاب به ماجدی و سایر مسئولان فدراسیون عنوان کرد: گردش مالی فوتبال خیلی بالا است اما حق داوران خیلی کم است. به حدی به داوران ظلم و بی احترامی شده که هر کاری کنیم به داوران بدهکار هستیم.

رییس کمیته داوران اضافه کرد: بچه های ما مشکلاتی دارند که از سرپرست و اعضای هیات رئیسه می خواهم آنها را برطرف کردند‌.VAR  داشتن تاجیکستان را سر آنها کوبیدند و شاید به دلیل همین نداشتن VAR  دیگر به داوران بین المللی قضاوت نرسد. می‌دانید چه جمله هایی به ما می شود. در خود ورزشگاه حکم می دهند و همان جا اجرا می کنند. امیدوارم خیلی هدفمند این موارد را  پیگیری کنید.

افشاریان ادامه داد: این همه تهمت، فشار و افترا زده می شود و امیدوارم این موضوع را نیز در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی پیگیری کنید تا دیگر داوران از رفتار تیم‌ها سر خورده نشوند. تاکنون ۱۰ نامه برای کامرانی فر زدم و بحث تجهیزات را پیگیری کردم. امیدوارم زودتر به این مسائل هم رسیدگی شود. 

وی ادامه داد: خدا شاهد است برای مصالح داوران با هیچکس معامله نکرده و نخواهم کرد.پنج میلیون به ما می‌دهند و هزار نفر می گویند چه اتفاقی افتاد. واقعا این رقم جالب نیست. نمی‌گویم پا به پای افراد دیگری که در فوتبال هستند حقوق بگیرند اما کمک کنید تا داوران هم به موازات آنها پیش بروند.

رییس کمیته داوران عنوان کرد: حرف آخر من این است اصحاب رسانه همیشه کنار ما هستند و اگر نباشند شفاف زندگی نخواهیم کرد. من طبقه اول فدراسیون فوتبال نشسته و می‌بینم آنها برای تهیه یک خبر درست برخی مواقع شش تا هشت ساعت مقابل در فدراسیون می ایستند و آنها نیز قابل تقدیر هستند. 

در نهایت باید از مدیریت شرکت نفت پارس که برای سه سال همراه ما خواهد بود تشکر کنم و امیدوارم در طول این مدت روزهای خوبی را رقم بزنیم.(البته افشاریان در ابتدای سخنان خود به اشتباه از اسپانسر قبلی داوران نام برد)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کلاس داوری فوتبال ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران کمیته داوران کامرانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان