Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از افتتاح شرکت پالایش گاز یادآوران در ۳۰ آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالعلی علی‌عسکری در سفر یک روزه به جفیرهویزه و بازدید از مجتمع کارخانه گاز و گاز مایع یادآوران خلیج فارس، ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران، مهندسان و متخصصان و کارگران گفت: مهندسان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی پس از موفقیت در پروژه بیدبلند خلیج فارس، در این مجتمع کاری جهادی می‌کنند،‌ از این رو این کارخانه را می‌توان یک پروژه بزرگ ملی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس را از بهترین طرح‌های انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جمع‌آوری گازهای مشعل، اظهار کرد: این طرح دارای چندین مزیت برای کشور است، نخست جمع‌آوری گازهای مشعل است که کمک به‌سزایی به محیط زیست خواهد داشت، دوم خوراک راهبردی برای صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود و از همه مهمتر این طرح، جمع‌آوری سرمایه ملی است و از خام‌سوزی جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: محصول نهایی این مجتمع در فاز نخست برای مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خواهد بود و قرار است روزانه ۲۰ هزار بشکه میعانات به ارزش یک میلیون دلار به آن مجتمع ارسال شود.

علی‌عسکری افزود: در صورت پایان این پروژه و استفاده ۱۰۰ درصدی از مجتمع، از ۱۰ میلیون تن گاز مایع دریافتی حدود ۷.۵ میلیون تن گاز متان به شبکه سراسری گازرسانی کشور تزریق می‌شود و مابقی آن به صورت خوراک برای مجتمع‌های پتروشیمی بندرامام ارسال می‌شود.

وی همچنین فعالیت ۳ هزار نیروی انسانی جوان متعهد و متخصص از آغاز این پروژه را یک افتخار عنوان کرد و در پایان ضمن قدردانی از همه عوامل این پروژه که شبانه روزی در حال فعالیت هستند، زمان افتتاح ابتدایی طرح را سی‌ام آذرماه امسال اعلام کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس عبدالعلی علی عسکری هلدینگ خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در حالی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز کرد که افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال وشکست پروژه تحریم حکایت دارد.

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

وزیر نفت در آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد که دولت سیزدهم معطل قدرت‌های بزرگ نشد و بر توان داخلی تکیه کرد و ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزود.

به گفته اوجی؛ وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم. وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار به امضا رسیده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه در محل بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آغازبه‌کار کرد
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران آغاز به‌کار کرد
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد