Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناسا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که به جای استفاده از یک مریخ نورد برای جمع‌آوری نمونه‌های سطحی به جا مانده در مریخ قصد دارد دو هلیکوپتر در کلاس هلیکوپتر نبوغ به دهانه Jezero در سیاره سرخ بفرستد. آن‌ها به سمت محل نمونه‌ها پرواز می‌کنند، نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در نهایت آن‌ها را به یک فرودگر می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش gizmodo، ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) هنوز در مرحله طراحی مفهومی برنامه بازگشت نمونه از مریخ هستند، بنابر این، تغییراتی در این برنامه قابل انتظار است، اما تغییراتی که امروز اعلام شد نسبتاً قابل توجه بود. دو آژانس فضایی بررسی سیستم مورد نیاز ماموریت آینده را به پایان رسانده اند که در آن برخی از عناصر حذف و برخی دیگر اضافه شده اند.

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی در ناسا، مأموریت بازگشت نمونه از مریخ را با فعالیت‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب مقایسه کرد و هر دو را به عنوان مأموریت‌های بین المللی با پیامد‌های تاریخی توصیف کرد. در واقع، آوردن نمونه‌هایی از سطح مریخ به زمین برای تجزیه و تحلیل، هم از نظر علمی و هم از نظر تجربه‌ای که از چنین تلاشی به دست می‌آوریم، بسیار بزرگ خواهد بود. باید اشاره کرد که این اطلاعات می‌تواند شواهدی از حیات در مریخ را به ما بدهد. همچنین دیوید پارکر، مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک در آژانس فضایی اروپا به خبرنگاران گفت: مأموریت بازگشت نمونه‌ها از مریخ امکان تعیین سن مطلق نمونه‌های مریخی را فراهم می‌کند که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

مانند تلسکوپ جیمز وب، ماموریت بازگشت نمونه از مریخ بسیار پیچیده است. از نظر فنی، این ماموریت در حال حاضر در حال انجام است. مریخ نورد استقامت در حال حاضر نمونه‌های سطحی را در دهانه Jezero جمع‌آوری و ذخیره می‌کند و تکه‌های ریز سنگ را در لوله‌های کوچکی قرار می‌دهد. تا به امروز، استقامت ۱۰ لوله پر از نمونه‌های سنگی را جمع آوری کرده است و یازدهمین لوله نیز در حال ذخیره سازی است. ناسا و آژانس فضایی اروپا در حال تصمیم گیری در مورد بهترین راه برای جمع آوری این لوله‌ها و بازگرداندن ایمن آن‌ها به زمین هستند.

ناسا همچنین می‌خواهد دو هلیکوپتر در کلاس هلیکوپتر نبوغ را به مریخ بفرستد تا در صورت بروز مشکل در مریخ نورد استقامت، آن‌ها به عنوان پشتیبان عمل کنند. دو هلیکوپتری که برای ماموریت بازگشت نمونه استفاده خواهند شد مشابه نبوغ نخواهند بود، زیرا کمی سنگین‌تر هستند و چرخ‌های متحرک دارند. چرخ‌های کوچک به هلیکوپتر‌ها اجازه می‌دهد تا از سطح مریخ راحت‌تر عبور کنند.

بیشتر بخوانید

رباتی که قرار است نمونه‌های موجود در مریخ را به زمین ارسال کند باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاره مریخ هلیکوپتر نبوغ آژانس فضایی ناسا آژانس فضایی اروپا سیاره سرخ بازگشت نمونه دو هلیکوپتر آژانس فضایی مریخ نورد جمع آوری نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ