Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:39:01 GMT

با صدور مجوزهای VAR کلاس داوران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۰۹۷

با صدور مجوزهای VAR کلاس داوران برگزار می‌شود

مهدی سیدعلی گفت: مجوزهای ورود VAR به فدراسیون فوتبال داده شود، کلاس‌های آموزشی ویدیوچک برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی سیدعلی در حاشیه مراسم سمینار دانش‌افزایی داوران فوتبال گفت: هر ساله فدراسیون فوتبال کلاس دانش‌افزایی برای داوران لیگ برتر فوتبال تدارک می‌بیند که بر اساس جدیدترین تغییراتی که در قوانین فوتبال از طرف فیفا ابلاغ شده برای قضاوت در فصل جدید داوران آماده بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده که این سمینار به جهت اینکه مدرس از خارج از کشور حضور پیدا کرده، حداکثر داوران بتوانند از این شرایط استفاده بکنند، داوران بیشتری دعوت شدند ولی در نهایت داورانی که بتوانند تست‌های آمادگی جسمانی خود را پاس بکنند و نمرات ویدیو تست را پشت سر بگذارند به لیگ برتر اضافه می‌شوند  و الباقی در رده‌های دیگر قضاوت خواهند کرد.

سیدعلی در خصوص مهیا شدن آمدن VAR گفت: با توجه به اینکه اگر ویدیوچک بخواهد وارد ایران شود، یک پروسه طولانی مدت است. مجوزهای آن باید از مراجع خارج از فدراسیون فوتبال کسب بشود. این مدارک و مجوزها اگر به فدراسیون فوتبال داده شود با توجه به اطلاعاتی که ما داریم، فدراسیون فوتبال آمادگی دارد در اسرع وقت جلسه داوران را برای استفاده از ویدیوچک برگزار کند.

وی ادامه داد: ویدیوچک صرفا جهت آموزش نیست یک پروسه برای تجهیز شدن ورزشگاه‌ها نیز است که باید انجام شود.

مهدی سیدعلی در خصوص اینکه گفته شده بود که این فصل از داوری خداحافظی خواهد کرد، اظهار داشت: داوران در کشور ما تا ۴۵ سال می‌توانند قضاوت کنند و من در حال حاضر ۴۳ سال سن دارم و قصد دارم تا ۴۵ سالگی قضاوت را انجام دهم.

وی در رابطه با برگزاری کلاس آموزشی با مدرس خارجی نیز گفت: تست آمادگی جسمانی داوران که هر ساله پیش از فصل گرفته می‌شود. این تست امروز برگزار خواهد شد و امیدوارم داوران کشورمان همگی بتوانند در این تست موفق شوند.

سیدعلی اظهار داشت: ما انتظار داریم که مراجع قضایی فدراسیون بر اساس قوانین و مقررات جدا از رنگ‌ها برخورد کنند و کسانی که شان و منزلت جامعه داوری را رعایت نمی‌کنند و داوران بتوانند در فصل جدید قضاوت قدرتمندانه‌تری انجام دهند.

وی در رابطه با هجمه‌های کادر فنی تیم‌ها به داوران نیز گفت: به کرات این موضوعات اتفاق افتاده و متاسفانه به یک حربه‌ای بدل شده که تیم‌ها از این موضوع استفاده کنند که بتوانند از بیرون زمین به داور مسابقه یا تیم مقابل فشار وارد کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مهدی سیدعلی لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد