Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندارگچساران گفت:با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، این آمادگی صد درصدی را در شهرستان جهت مقابله با هر بحرانی خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روانبخش دیهیمی خوب ،فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛درخصوص آخرین وضعیت خسارت بارش های مونسونی در این شهرستان گفت:شب گذشته نیز بازدیدهایی از برخی روستاها در دهستان امامزاده جعفر(ماهور باشت) داشتیم که با این حساب نیز برخی باغات شهرستان دچار خسارت هایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در روستای ماهور باشت با توجه به بارش شدید باران(55میلیمتر) نیز دیوار یک خانه روستایی که به نوعی قدیمی بوده نیز فروریخت و در روستای پاکوه نیز آب به صورت جزئی درون یک منزل مسکونی نفوذ کرده بود که با همکاری هلال احمر نیز مشکلات این منازل نیز مرتفع شد.

دیهیمی خوب ادامه داد:اما در بحث  خسارت به زمین های کشاورزی در دیگر مناطق شهرستان تاکنون گزارشی به فرمانداری شهرستان اعلام نشده است، هرچند به صورت میدانی از روستاهای شهرستان در حال بازدید و  از نزدیک نیز پیگیر موضوعات هستیم.

فرماندار گچساران تصریح کرد:بنابراین فعالیت سامانه مونسونی قطعا بدون خسارت هم نخواهد بود، اما خدا را شکر خسارات جانی  در این شهرستان نداشته ایم و تنها موضوعی که به نوعی می توان از آن نام برد همین خسارت به باغات منطقه ماهور باشت این شهرستان بود.

وی اظهارکرد:اما با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، این آمادگی صد درصدی را در شهرستان جهت مقابله با هر بحرانی را خواهیم داشت، روز گذشته نیز آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان و دستگاه های اجرایی خیلی از مشکلات را نیز مرتفع کرد و حقیقتا هم پای کار بودند.

فرماندار گچساران در پایان هم گفت:هرچند امیدواریم هم در روزهای آینده مشکلی خاصی در شهرستان را شاهد نباشیم با این وجود برآورد خسارت ها تحت بررسی کارشناسان قرار گرفته است که در روزهای آینده نیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

به گزارش «تابناک» به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما  مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت به ویژه در ارتفاعات استان تهران احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد گرد و خاک و وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب وجود دارد.

حامد یزدی مهر به همه شهروندان به ویژه ساکنان ارتفاعات استان تهران توصیه کرد به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها، صعود به ارتفاعات، کار درمناطق مرتفع و اسکان درحاشیه رود‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام بخشی سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تاکید کرد و از شهروندان خواست از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان نیز توصیه کرد برای نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران