Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@21:17:19 GMT

مشاهده یک موجود عجیب شاخک دار در اعماق اقیانوس آرام + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۵۶۸

مشاهده یک موجود عجیب شاخک دار در اعماق اقیانوس آرام + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ثبت یک فیلم جدید از یک موجود عجیب و شاخک‌دار در اعماق اقیانوس آرام، پژوهشگران را با این پرسش رو به رو کرده که آیا این موجود یک گونه جانوری جدید است.

به گزارش پایگاه خبری «ساینس الرت»، گروهی از دانشمندان سوار بر شناور تحقیقاتی «نوتیلاس» (Nautilus) سازمان غیرانتفاعی تحقیقات اعماق دریا موسوم به «اکتشاف اقیانوس» این حیوان دریایی عجیب را مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسیله کنترل از راه دور (ROV) این شناور کف اقیانوس را رصد و تصاویر این موجود را ثبت کرده است. یکی از دانشمندان در این خصوص گفت: فکر من الان به شدت مشغول شده است. لحظاتی بعد، دانشمندان یکی دیگر از این موجودات عجیب و غریب را در همان نزدیکی مشاهده کردند هر چند موفق به ثبت تصویری از موجود دوم نشدند.

شاخک‌های این موجود به طول حدود ۴۰ سانتی‌متر به آرواره‌های ۲ متری آن متصل است و شکلی شبیه یک گل عجیب و شناور به آن می‌دهد. این موجود روز هفتم ژوییه (پنجشنبه ۱۶ تیر) در عمق ۲ هزار و ۹۹۴ متری در نزدیکی یک منطقه اکتشاف نشده در غرب هاوایی مشاهده شده است.

محققان در ابتدا تصور کردند که با جاندار دریایی موسوم به Solumbellula monocephalus رو به رو شده اند که یکی از انواع چتر دریایی (jellyfish) است، اما آن جاندار دریایی پیش از این تنها در اقیانوس اطلس و اقیانوس هند مشاهده شده بود؛ بنابراین امکان دارد که با یک گونه آبزی جدید رو به رو شده باشیم.

این در حالی است که چند ماه پیش دانشمندان در اسپانیا دو نوع جدید از «قلم دریایی» (sea pen) را به نام‌های Pseudumbellula و Solumbellula نامگذاری کرده بودند، اما محققان می‌گویند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود که آیا جانور عجیب مشاهده شده اولین مورد دیده شده از گونه Solumbellula monocephalus در اقیانوس آرام یا یک گونه دریایی جدید است.

حجم ویدیو: 6.61M | مدت زمان ویدیو: 00:01:45 دانلود ویدیو منبع: ایرنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر دیدنی ها اخبار عمومی اخبار مرتبط عبور عجیب جیپ از دل رودخانه + فیلم ۱۴۰۱/۵/۷ نمایی از شدت بارش باران، شب گذشته در جاده چالوس + فیلم ۱۴۰۱/۵/۷ تداوم بارش های موسمی در کشور/ هشدار بارش های سیل‌ آسا در ۲۶ استان ۱۴۰۱/۵/۷ روایتی تلخ از سیل ۶۸ سال قبل در امامزاده داوود (ع) ۱۴۰۱/۵/۷ ۵ موردی که مردان هرگز نباید بابت آنها عذرخواهی کنند ۱۴۰۱/۵/۷ بهترین درمان پرحرفی؛ چطور کمتر صحبت کنم؟ ۱۴۰۱/۵/۷ آخرین ویدیو ها تصاویری عجیب از غرق شدن مینی بوس در یزد با موتور روشن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۷ تاج: اگر در پرونده ویلموتس فسادی دیدید از من در دادسرا شکایت کنید ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۳ سقوط سقف پنت هاوس یک خانه بر روی چند خودرو در رودهن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۶ بارش شدید باران در گرگان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۰ سیل وحشتناک در روستای علی عرب‌ چادگان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۰۹ مشاهده یک موجود عجیب شاخک دار در اعماق اقیانوس آرام + فیلم ۱۳:۵۷ علائم استرس و افسردگی بر روی پوست ظاهر می شود ۱۳:۴۵ قیمت ماشین ظرفشویی بوش (جدول) ۱۳:۴۳ تاج: اگر در پرونده ویلموتس فسادی دیدید از من در دادسرا شکایت کنید ۱۲:۵۵ هشدار چین به آمریکا درباره تایوان ۱۲:۵۲ دسترسی صادرکنندگان ایرانی به بازارهای کشاورزی چین تسهیل شد ۱۲:۳۴ کدام محورها مسدود است؟ ۱۲:۲۹ بانکها مسئولیت صحت انتقال وجه را می ­پذیرند ۱۲:۰۰ اعتراض جاماندگان یارانه نقدی به کجا رسید؟ ۱۱:۵۳ جولان دلالان با ادامه تاخیر دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران ۱۱:۵۰ کاهش قیمت چای خارجی در بازار داخلی ۱۱:۴۶ راه آهن تهران کربلا راه اندازی می شود ۱۱:۴۲ جریمه پیام رسان های واتس اپ و اسنپ در روسیه ۱۱:۲۱ زمان بازی استقلال و پرسپولیس در هفته اول مشخص شد ۱۱:۱۵ رویداد تجربه محور روابط عمومی؛ رویدادی بی سابقه در عرصه روابط عمومی استان اصفهان ۱۰:۳۶ عبور عجیب جیپ از دل رودخانه + فیلم ۱۰:۳۲ قیمت تخم مرغ به بیش از نرخ مصوب رسیده است ۱۰:۲۲ هوای تهران در مرز پاکی ۱۰:۱۱ روند رو به کاهش هپاتیت در ایران / علائم و افراد در معرض خطر این بیماری ۱۰:۰۶ چند توصیه برای پیشگیری از تب کریمه کنگو ۱۰:۰۰ خرید مسکن با سرمایه ۳ میلیارد تومان در شرق تهران ۰۹:۵۱ نمایی از شدت بارش باران، شب گذشته در جاده چالوس + فیلم ۰۹:۴۸ قیمت نفت در مدار صعودی ۰۹:۴۳ روزهای طلایی طلا فرا رسید ۰۹:۳۶ واشنگتن: به صراحت اعلام کردیم که آماده بازگشت به توافق هسته ای هستیم ۰۹:۲۸ تداوم بارش های موسمی در کشور/ هشدار بارش های سیل‌ آسا در ۲۶ استان ۰۹:۲۶ وام ٢٠٠ میلیونی مسکن روستایی از کی پرداخت می شود؟ ۰۹:۲۴ محور کرج چالوس بسته شد ۰۹:۱۶ روایتی تلخ از سیل ۶۸ سال قبل در امامزاده داوود (ع) ۰۹:۰۰ بازار معاملاتی OTC در کریپتو چیست و چگونه کار می کند؟ ۰۷:۳۰ رشد مجدد دندان در بزرگسالی ممکن است! ۰۷:۳۰ هزینه ۲ شب تور زمینی مشهد چقدر است؟ + جدول ۰۶:۵۵ سیر و عسل ۷ روزه در بدن شما معجزه می کند! + طرز تهیه ۰۳:۱۴ ۵ موردی که مردان هرگز نباید بابت آنها عذرخواهی کنند ۰۲:۲۳ بهترین درمان پرحرفی؛ چطور کمتر صحبت کنم؟ ۰۱:۳۶ ترس از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یافت ۰۱:۲۲ بزرگ ترین خانه دنیا را بشناسید + امکانات رویایی ۰۰:۵۵ همه کارهایی که یک انبه می‌کند؛ از قتل پسر تا برآورده شدن آرزو! ۰۰:۵۱ فال ابجد روزانه امروز جمعه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۴۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۳۷ فال حافظ امروز جمعه ۷ مرداد / دل چو پرگار به هر سو دورانی می کرد ۰۰:۳۴ استقلال محبوب ترین تیم آسیا شد ۰۰:۳۲ گفت و گوی دو ساعته رییس جمهوری آمریکا و چین ۰۰:۳۱ فال روزانه شخصی ۷ مرداد ۰۰:۲۴ افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ ۰۰:۲۱ نیویورک‌تایمز: ایران به یک بازیگر جهانی در صادرات پهپاد تبدیل شده است ۰۰:۱۹ قالیباف: فضای مجازی بی قانون زندگی مردم را به هم می‌زند ۰۰:۱۱ این برنامه ها را فورا از گوشی خود حذف کنید ۲۳:۵۵ آقا؛ در مورد خانمت اینطوری فکر کنی، زندگی رو باختی ۲۳:۵۳ اعلام محدودیت در محور کوهسار _ جاده امامزاده داوود(ع) اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیدنی ها اخبار عمومی اقیانوس آرام ۱۴۰۱ ۵ ۷ ۷ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان خوسف گفت:  ماموران گشت کلانتري 12 ماژان شهرستان خوسف هنگام انجام ماموريت و گشت زني در محور روستايي اين شهرستان، يک راس بره آهو کوچک را که از مادرش جدا شده و در حاشيه جاده سرگردان بود مشاهده کردند.

 سرهنگ مهدي بهمدي با بیان اینکه  ماموران بلافاصله برای در امان ماندن از شر حيوانات و تلف شدن بره آهو، نسبت به نجات آن اقدام کرده ، افزود: این بره آهو برای نگهداري و رها سازي در دامان طبيعت به کارکنان اداره محيط زيست شهرستان تحويل داده شد. 


وی ضمن تاکيد بر حفظ منابع زيستي و حيات وحش گفت: شهروندان به محض مشاهده اين چنين مواردي، مراتب را به سازمان هاي مرتبط گزارش دهند. 

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید