Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله احترامی اظهار کرد: مراسم عزاداری محرم الحرام ازاول محرم به مدت ۱۳ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام اسلام پودات در گلزار شهدای بندرعباس برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ با نوای گرم مداحان محمد پلاسی‌زاده، اسماعیل تذرو، پور سادات، پاداش پور، دهقانی و ماسپی فرد که به مداحی، مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی به همراه مراسم سینه زنی در گلزار ملکوتی شهدای بندر عباس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گلزار شهدای بندرعباس با بیان اینکه شهدا کلیدداران کعبه شیدایی هستند و کعبه شیدایی کربلاست، گفت: گلزار شهدا محل اسکان کسانی است که با تاسی از راه و روش اهل بیت بخصوص سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران گرانقدرش برای امنیت و عزت کشور از جان و مال خود گذشتند تا آنجا که آرامش امروزی و این را مدیون شهیدان است.

احترامی ابراز کرد: دو بخش از فرهنگ نفیس و ارزشمند ما که در آن زمینه حرف داریم، یکی فرهنگ محرم، عاشورا و ‏زیرمجموعه آن فرهنگ دفاع مقدس است، که با آن می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: هرچقدر بخواهیم در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و محرم و عاشورا کار کنیم، جا برای کار کردن وجود دارد، در همه بخش‌ها عشق‌بازی در فرهنگ محرم و عاشورا و ایثار و شهادت ‏داریم، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت ما ادامه فرهنگ والای نهضت عاشورا است.

مدیر گلزار شهدای بندرعباس با اشاره به ایام محرم، افزود: تمام استان هرمزگان چهره عزا به خود می‌گیرد و در تمام خیابان‌ها می‌توان پرچم‌های سبز و مشکی و علم‌ها را در کنار مردم عزادار دید.

وی اضافه کرد: شب هفتم محرم مراسم با سخنرانی حجت الاسلام عبادی زاده نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس انجام خواهد شد، همچنین مراسم بزرگ شیر خوارگان حسینی در استان نیز در روز جمعه ۱۴ مرداد ساعت ۸ صبح و با حضور شش ماهه های حسینی و مادرانشان در گلزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام مجید سالاری و مداحی برگزار خواهد شد.

احترامی تصریح کرد: مراسم صبح روز تاسوعا نیز با سخنرانی دکتر عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در استان و مداحی اسماعیل تزرو خواهد بود. مراسم ظهر عاشورا و مقتل خوانی نیز با سخنرانی حجت الاسلام کذایی و مرثیه خوانی برادر مصطفی قیم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در گلزار شهدا سعی برآن داشته ایم با تمام وجود در زمینه فرهنگ شهدا، ایثار و شهادت و محرم با همکاری خود مردم کار کنیم ‏و از تمامی آحاد مردم دعوت می‌کنیم در ایام محرم گلزار شهدا را فراموش نکنند.

کد خبر 5550339

منبع: مهر

کلیدواژه: گلزار شهدا محرم 1401 بندرعباس هرمزگان سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا مدیریت بحران وقوع سیلاب کرمانشاه بارش باران ماه محرم همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل سخنرانی حجت الاسلام گلزار شهدای بندرعباس ایثار و شهادت گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت 16:30 از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی(عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام(عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد