Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به برگزاری همایش ائمه جمعه سراسر کشور با حضور سران قوا و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: همانطور که در این نشست نیز مطرح شد برخی دشمنان خارجی و خائنان داخلی مردم را مأیوس می‌کنند اما آینده ایران اسلامی بسیار روشن و امیدبخشی است که مردم در آسایش قرار خواهند گرفت و طعم راحتی رو آرامش را با همه وجود خواهند چشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند نماز جمعه حلقه‌ای از قدرت نرم نظام اسلامی در قبال استکبار گران است لذا اهمیت بسزایی دارد همچنین باید تاکید کرد که نمازجمعه حتی از حج هم مهم‌تر است چرا که انسان در صورت استطاعت تنها یک بار در عمرش می‌تواند آن را انجام دهد اما نمازجمعه استمرار دارد و به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

ویژگی‌های نماز جمعه

امام جمعه آرادان با بیان اینکه معظم‌له درباره خصوصیت‌های نمازجمعه نیز توضیحاتی دادند و که از جمله آنها می‌توان به ذکر خدای متعال و جمعیت به مثابه یکی از ویژگی‌های نماز جمعه اشاره کرد، گفت: نماز جمعه برکات خاص خودش را دارد چرا که اجتماع مردمی را فراهم می‌سازد

.شریفی نیا با بیان اینکه آمیخته شدن معنویت و سیاست در نمازجمعه دیگر ویژگی این فریضه است، ابراز کرد: از دیگر نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند، حضور مسئولان و ائمه جمعه در بین مردم بود.

وی با بیان اینکه ارتباط مردمی بین ائمه جمعه و مسئولان با مردم بسیار اهمیت دارد، افزود: شرکت در امور اجتماعی و کمک‌های مومنانه و ساماندهی آن به خصوص در دوران کرونا از جمله مهمترین اقداماتی بود که نهاد امامت جمعه انجام گرفته است همچنین ارتباط با جوانان از دیگر موضوعاتی است که باید مسئولان و ائمه جمعه مد نظر قرار دهند.

مأموریت مهم ائمه جمعه

امام جمعه آرادان بیان کرد: یکی از مأموریت‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ائمه جمعه طلب کردند، مقابله با هجمه‌های بدخواهان است. امروز شاهد بروز شبهه افکنی ها هستیم و باید در برابر آن ایستاد و به جهاد تبیین عمل کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه امروز دشمنان در موضوع حجاب شبهه افکنی های فروانی دارند، ابراز داشت: شبکه‌های معاند و برخی افراد داخلی به گونه‌ای سخن می‌رانند که گویا حجاب غیر واجب و اختیاری است در حالی که اینها شبهات است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این ارتباط خطاب به ائمه جمعه فرمودند ضربه‌ای که قشر بانوان به نظام سلطه و استکبار زدند، کاری بوده و لذا دشمنان از بانوان ایرانی دل پری دارند. دشمنان و استکبار گران می‌گفتند حجاب مانع پیشرفت است اما زنان ما امروز در هر بخشی که مسئولیت دارند، بعضاً بهتر از مردها عمل می‌کنند.

تقویت نقش بانوان در جامعه

امام جمعه آرادان بیان کرد: نیمی از ورودی‌های دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دهد و حتی بعضاً تعدادشان بیشتر از پسران می‌شود. از سوی دیگر زنان ما در دوران جنگ نقش مهمی ایفا کردند و امروز نیز زنان ما در کشورهای غربی حتی رتبه‌های اول را کسب می‌کنند و دشمن از این مسائل ناراحت است.

شریفی نیا با بیان اینکه زنان ما با حفظ قداست و اعتقادات دینی ما کاری کردند که دشمنان دل خونی داشته باشند، بیان داشت: باید سعی کرد شبهه‌ها را منطقی و به دور از احساسات و توهین، توضیح داد تا جوانانمان متوجه باشند.

وی همچنین در دیگر بخش سخنان خود از کشف و دستگیری تیم موساد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد و گفت: اسرائیل می‌داند که مدام از ما ضربه می‌خورد و تیم‌هایشان از سوی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی یکی پس از دیگری کشف می‌شود و اینها به برکت خون شهدا و بیداری نیروهای مسلح و رهبری‌های رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه آرادان در خاتمه درباره ماه محرم نیز گفت: امیدواریم هیئت‌ها با برنامه‌ریزی و با تمام قدرت و قوت مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) را برگزار کنند و مردم بتوانند از این فرصت معنوی به خوبی استفاده کنند.

کد خبر 5550379

منبع: مهر

کلیدواژه: سربازان گمنام امام زمان حجاب و عفاف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا وقوع سیلاب مدیریت بحران کرمانشاه ماه محرم بارش باران همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل رهبر معظم انقلاب اسلامی امام جمعه آرادان نماز جمعه شریفی نیا زنان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر