Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ولایت‌مداری، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی از مهمترین درس‌های مهم مکتب عاشوراست که در محرم باید به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزارشد اظهارداشت: امیدواریم از ماه های محرم و صفر که امام خمینی (ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» نهایت استفاده را ببریم و درس زندگی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: در زمان ظلم و استبداد رضاخانی و خاندان منحوس پهلوی، همیشه مردم در محرم و عاشورا در اظهار ادب و ارادتمندی به شهدای مظلوم کربلا حماسه آفریدند. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مبارزات مردم ما در هیئت های مذهبی شکل گرفت و امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ما انگیزه مبارزه، روح شجاعت، ولایت مداری و ظلم ستیزی آموختند و زنان، کودکان، جوانان و اقشار مختلف مردم هر کدام الگویی در کربلا برای خود دارند که طفل 6 ماهه، کودک 6 ساله، نوجوان 13 ساله، جوان 18 ساله و پیر سالخورده حبیب بن مظاهر و حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی بانوان در حماسه حسینی (ع) دیده شده است.

وی گفت: مهمترین درسی که می توانیم از عاشورا یاد بگیریم ولایتمداری، حق طلبی و ظلم ستیزی است و همه باید آن را در زندگی بکار بندیم. 

آیت الله عابدینی بیان کرد: شیخ فضل الله نوری را پای چوبه دار بردند، خیلی ها مسلمان بودند، پای چوبه دار هم حاضر بودند، دینشان کجا بود که بیایند از عالم فقیه مجاهد زمانه خود که در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کرده بود حمایت کنند؟ دنیا پرستی نگذاشت این ها وظیفه شان را انجام دهند، جهل و نادانی و غفلت این ها را از وظیفه خود دور کرد.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند ائمه جمعه باید موضع پدرانه داشته باشند، یعنی مردم نزد آنها طبقه بندی نشوند و نگاه های خطی، جناحی و قومی نزد آنها معنا نداشته باشد و همه مردم را مانند برادران و خواهران خود ببینند و نسبت به همه مهربان باشند و اگر ما نیز نسبت به شما مردم شهیدپرور این خطه رفتار دیگری داشته ایم ما را راهنمایی کنید تا وظیفه خود را درست انجام دهیم.

عابدینی تصریح کرد: رهبری سفارش کردند نمازهای جمعه باید محل حضور جوانان باشد و ما هم از جوانان عزیز دعوت می کنیم در این گردهمایی عبادی سیاسی حضور داشته باشند و خوشبختانه در نماز جمعه قزوین و سایر مناطق استان با استقبال خوب جوانان روبرو هستیم اما باید این مشارکت بیشتر شود.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: رهبری همچنین سفارش کردند امامان جمعه باید گفتار و رفتارشان یکی باشد و تحقق این امر نیازمند نظارت شما مردم بر عملکرد ائمه جمعه است تا در این مسیر حرکت کنیم و تخطی نشود.

آیت‌الله عابدینی با تبریک روز نهم مرداد ماه یادآورشد: مردم مومن و ولایتمدار در همه نمازهای جمعه حتی در ایام کرونا شرکت داشتند و در ایام پیک کرونایی هم به صورت مجازی و به صورت پخش مستقیم تلویزیونی شرکت کردند و نگذاشتند که نماز جمعه تعطیل شود که جای قدردانی دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: تلاش کنیم تا میانگین سنی شرکت کنندگان در نمازهای جمعه جوان تر شود و به جایی برسیم که فرمایش رهبری را عمل کنیم و جوانان بیشتر از سایر گروهایی سنی در آن حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در هفته ای که گذشت شهید مهدی محمدی نسب مرزبان امنیت کشور از نیروی فعال انتظامی در مقابله با اشرار به شهادت رسید و از فرمانده انتظامی استان قزوین تشکر می کنم که همانند این که فرزندشان در آن منطقه به شهادت رسیده پای کار عزت و اکرام آن شهید گرانقدر و خانواده محترمشان بودند.

وی افزود: از خانواده محترم شهید نیز قدردانی می کنیم که با متانت و شخصیت ایمانی این شهید را استقبال کردند و قدردان مردم هم هستیم که در تشییع و برنامه های بزرگداشت شهید حضور پیدا کردند.

امام جمعه قزوین با تسلیت درگذشت جانباز عزیز و گرانقدر شهید حاج قدیر مجتبوی خاطرنشان کرد: آن جانباز سرافراز سال ها با شرایط سخت جانبازی و شیمیایی زندگی کرد و همواره پای کار برنامه های دینی و مذهبی بود و از خدای متعال میخواهیم این عزیز گرانقدر با شهدای کربلا محشور شود.

 آیت الله عابدینی اظهار کرد: از ریاست محترم دیوان محاسبات هم تشکر می کنیم که 6 ماه زودتر از موعد مقرر، تفریغ بودجه را به مجلس ارائه دادند و مجلس هم فرصت دارد اصلاحات آن را انجام دهد زیرا سرنوشت زندگی مردم، حقوق و مزایای آن ها در بودجه تنظیم و لحاظ می شود.

وی در خصوص سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی هم مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی ظلم ستیزی جمعه قزوین نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش