Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز گفت: ساماندهی حضور میدانی امام جمعه در بین مردم به ویژه در زمان حوادث یک تعریف جامعی است که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند این ارتباط نزدیک ائمه جمعه که باید با مردم داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد فخارزاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه با بیان اینکه احیای فریضه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی بود، اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی نماز جمعه به صورت پراکنده برگزار می‌شد اما نماز جمعه انقلابی که در راستای تثبیت نظام اسلامی نقش‌آفرینی کرد؛ نماز جمعه 5 مرداد ماه 58 به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی بود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احیای نماز جمعه با درایت امام خمینی(ره) امروز به عنوان یک پشتوانه بزرگ نظامی اسلامی نقش‌آفرینی کرده و می‌‌کند، گفت: امروز نماز جمعه در تثبیت نظام اسلامی و روند رو به رشد انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه جمعه فرمودند نماز جمعه یک فریضه استثنایی است حتی از حج هم استثنائی‌تر است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه در هیچ آیین و هیچ مسلکی به این سبک وجود ندارد که به صورت هفتگی مراسمی را اجرا کنند، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ویژگی‌های نماز جمعه گستردگی حوزه خدمات اجتماعی است و کمک به حوادث طبیعی، کمک به طبقات محروم جامعه، آمادگی مردمی و بسیج نظامی آنها از ویژگی‌های نماز جمعه است.  

فخارزاده با اشاره به فرمایشات رهبری افزود: آمیختگی معنویت و سیاست از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه است که هم دین و هم سیاست به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت نرم در نماز جمعه مطرح می‌شود. به تاکید رهبر معظم انقلاب امروز میدان رزم در قدرت نرم است و حضور باشکوه مردم در نماز جمعه برای دنیا می‌تواند قابل ارزیابی باشد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌های جذاب‌تر و طرح‌های جامع‌تر بتوانیم حضور مردمی در نماز جمعه را پررنگ‌تر کرد؛ افزود: به فرموده رهبری محتوایی کردن خطبه‌ها می‌تواند وضعیت موجود نماز جمعه را متحول کند در همین راستا طرح‌های جدیدی در حوزه کاری ستاد نماز جمعه در دست اقدام قرار گرفته است‌.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه این ستاد یک تشکیلات غیردولتی است که هیچ ردیف بودجه‌ای در سیستم اداری و دولتی ندارد، عنوان کرد: تشکیلات نماز جمعه یک تشکیلات مردمی است و اگر ابعاد هزینه‌ای در ستاد نماز جمعه وجود دارد با همین کمک‌های مردمی قابل رفع خواهد بود.

فخارزاده با اشاره به اقدامات ستاد نماز جمعه شیراز گفت:
6 ایستگاه‌ در حوزه‌های مختلف برپا شده که شامل مشاوره پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه صلواتی، ایستگاه جذب و پذیرش و برگزاری میز خدمتی دستگاه‌های مختلف می‌شود.

سرپرست ستاد نماز جمعه بیرجند معرفی شد

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌ها مردم محور در ستاد نماز جمعه افزود: ساماندهی حضور میدانی امام جمعه در بین مردم به ویژه در زمان حوادث یکی از این اقدامات بود و امروز نقشی که امام جمعه شیراز و رسالتی که امام جمعه شیراز در ابعاد میدانی حضور مردمی را ساماندهی می‌کنند یک تعریف جامعی است که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند این ارتباط نزدیک ائمه جمعه که باید با مردم داشته باشند.  

فخارزاده با اشاره به دیگر فعالیت‌های ستاد نماز جمعه افزود: 10 رزمایش با جمع‌آوری چهار میلیارد تومان کمک‌های مردمی برگزار شده که در راستای محرومیت‌زدایی هزینه شده است همچنین در عید غدیر امسال طرح 50 هزار پرس غذای گرم ساماندهی و 35 هزار غذای گرم محقق شد. 

انتهای پیام/424 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه شیراز مقام معظم رهبری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس