Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:12:58 GMT

۱۲ خانه در روستای نهوج اردستان بر اثر سیل تخریب شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۱۴۱

۱۲ خانه در روستای نهوج اردستان بر اثر سیل تخریب شد

‍‍‍‍‍‍

سید محمد هادی احمدی طباء زواره روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل به هشت روستای دهستان برزاوند اردستان خسارت وارد کرده است که بیشترین خسارت در روستای نهوج بود و سبب آبگرفتگی و تخریب خانه‌ها شد.

وی ادامه داد: سیل علاوه بر تخریب این واحدها، ۶۰ خانه را نیز در این روستا دچار آبگرفتگی کرده که ۴۰ واحد آن خسارت بیشتری دید و به دامداران و کشاورزان خسارت‌های قابل توجهی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری اردستان اظهار داشت: بر پایه برآورد اولیه کارشناسان مربوطه افزون بر ۲۰ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های تخریب شده وارد شده است.

احمدی طباء زواره اضافه کرد: سیل افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان به قنات روستاهای کچی و مزرعه رجبعلی، ۲۰۰ میلیون تومان به باغ گل محمدی، ۶۰۰ میلیون تومان به ۲ هکتار زمین کشت زعفران و ۳۰ میلیون تومان به تلف شدن چند راس گوسفند خسارت وارد کرده است.

وی افزود: قنات‌های روستاهای گزلاچه، اشینه، مارچوبه فران و دیزیچه خیرآباد خسارت هایی وارد کرده میزان خسارت در حال بررسی است که با تکمیل شدن برآورد، میزان خسارت اعلام خواهدشد.

سرپرست فرمانداری اردستان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از روز گذشته در منطقه آسیب دیده حضور دارند و در حال پاکسازی روستاها، خانه‌های آسیب دیده و خدمت رسانی به مردم هستند.

روستای نهوج از توابع دهستان برزاوند در بخش مرکزی اردستان و در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز این شهرستان قرار دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها فرمانداران اردستان کاشان سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران اردستان کاشان فرمانداران اردستان کاشان سیل خسارت مالی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل شاکری اظهار کرد: سیلاب محورهای روستایی روستاهای کلاته نو و کلاته کلوخ را فراگرفته ولی تاکنون وارد این روستاها نشده و خسارت‌هایی به این مناطق وارد نکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود سیلاب جاده‌های روستایی این منطقه باز است و تردد در آنها با کندی انجام می‌شود.

وی از روستاییان خواست که تا زمان فروکش کردن حجم سیلاب برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی از تردد در این محورها خودداری کنند.

شاکری گفت: ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و در صورت وقوع هر گونه خسارت‌های احتمالی خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی گناباد نیز گفت: بارش باران از روز چهارشنبه در این شهرستان آغاز و بر حجم آن در روز پنجشنبه افزوده شد و در این مدت بین ۳.۵ تا ۹.۵ میلیمتر باران در هشت ایستگاه باران‌سنجی شهرستان به ثبت رسید.

داریوش شیبانی ادامه داد: بارش باران تا دو روز آینده در شهرستان گناباد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود