Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - خدیجه نوروزی: درحالی که از زمان اجرایی شدن اصلاح یارانه ها، قیمت اقلام اساسی در بازار افزایش قیمت بالایی را تجربه کرده است حالا دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از ارزان شدن برخی اقلام غدایی مانند روغن و برنج خبر می دهد.

به گفته توزیع کنندگان نهایی اقلام غذایی، افزایش قیمت ها موجب شده است که مردم از حجم خریدهای خود کم کنند و گزیده تر به خرید بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه اقشار ضعیف تر، برخی اقلام را از سبد غذایی خود حذف کرده اند. 

قاسمعلی حسنی با اشاره به اینکه دیگر انگیزه ای برای گران کردن کالاها از سوی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان وجود ندارد، گفت: بازار کشش گرانی بیش از این را ندارد و بازار کالاهای اساسی در اوج رکود خود قرار دارد و ما دنبال این هستیم که مشتری پیدا کنیم و اجناس مان را به فروش برسانیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: هم اکنون در بازار عمده فروشی شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت روغن هستیم.  هر کیلوگرم برنج هم در بازار کاهش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرده است که با واردات برنج و برداشت برنج پیش بینی می کنیم قیمت برنج تا ۲۰ هزار تومان نیز در هر کیلو کاهش پیدا کند.

 قیمت هر حلب روغن نباتی ۱۶ کیلوگرمی پیش از این یک میلیون و ۸۰ هزار تومان برای مصرف کنندگان بود که اکنون در بازار ۹۶۰ هزارتومان شده است. این کاهش قیمت در پی کاهش حدود ۳۰  درصدی قیمت جهانی روغن خام به دلیل تفاهمات بر سر عرضه غلات از بنادر اوکراین است.

حسنی افزود:  از سوی دیگر این کاهش قیمت ها در پی واردات انبوه این کالا در داخل کشور و رقابت واردکنندگان برای فروش بیشتر، به منظور واردات مواد اولیه روغن با قیمت کمتر صورت گرفته است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در حالی از ثبات قیمت کالای اساسی تا مهر ماه خبر داده که امروز وزارتخانه صمت دستورالعملی را برای اجرا بنا بر کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی روغن  را ابلاغ کرد که از شنبه هشتم مرداد برای تمام کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است. دستورلعملی که با هدف حمایت از مصرف کنندگان ابلاغ شده و همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت هستند.

مسئولان وزارتخانه هشدار داده اند با واحدهایی که از این دستورالعمل پیروی نکنند، برخورد خواهد شد. طبق گفته مهدی برادران، معاون وزیر صمت باید تخفیفاتی هم برای روغن‌های فعلی موجود در بازار با قیمت قدیم در نظر گرفته شود. این کاهش قیمت به دنبال برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن اعمال می‌شود.

کد خبر 694046 برچسب‌ها روغن قیمت - تنظیم بازار برنج کالاهای اساسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روغن قیمت تنظیم بازار برنج کالاهای اساسی کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید