Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@15:43:14 GMT

سیل کهگیلویه و بویراحمد/ بارش‌های سیل آسا شروع شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۴۰۵

سیل کهگیلویه و بویراحمد/ بارش‌های سیل آسا شروع شد

آفتاب‌‌نیوز :

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق پرخطر مرکز استان بازدید و تذکرات لازم را به مردم و مسئولان داد.

سید علی احمدزاده با حضور در منطقه گردشگری آبشار یاسوج از مردم خواست هشدار‌ها را جدی بگیرند و هر چه سریعتر آبشار را ترک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بارش‌ها سیل آسا در ارتفاعات آغاز شده افزود: آبشار یکی از مناطق بحرانی شهر یاسوج است و خطر سیل مردمی که به این منطقه می‌آیند را به شدت تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطاب به مردمی که در آبشار بودند، گفت: برای سلامتی خودتان هر چه سریعتر این مکان را ترک کنید و در جا‌های امن مستقر شوید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده انتظامی استان خواستار حضور نیرو‌های انتظامی جهت جلوگیری از حضور در آبشار یاسوج شد و اینکه ورود به این منطقه ممنوع شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احمدزاده همچنین در بازدید از محله بختیاری‌ها در شرف‌آباد یاسوج بیان کرد: محله‌هایی که جان مردم در خطر است تا پایان سیل تخلیه شوند.

تغییر وضعیت سامانه مونسونی کهگیلویه و بویراحمد از هشدار نارنجی به قرمز

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی مونسونی در این استان هشدار سطح قرمز اعلام کرد.

رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه گفت: این سامانه بارشی از شب پنجشنبه ششم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز شنبه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، لنده، بهمئی، ارتفاعات و نوار شمالی، شمال شرق و شمال غرب این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی گسترده، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل ها، مسدود شدن جاده، خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آماده باش کلیه دستگاههای امدادی و اجرایی همچون فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راهداری، مجموعه دستگاههای وزارت نیرو، دستگاههای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با خسارت احتمالی، پاکسازی کانال ها، بازگشایی دهانه پل ها و پاکسازی آب راه های منازل، توقف، اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، چرا نکردن دامها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، توقف فعالیتهای کوهنوردی، احتیاط در رانندگی، تنظیم ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سیل کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اجلاسیه شهدای بهمئی خبر داد و گفت: مهمانان کشوری این مراسم مشخص شده است. - اخبار استانها -

سردار مصطفی مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اجلاسیه 128 شهید بهمئی امروز (چهارشنبه) ساعت 20 در محوطه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مراسم با حضور سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) و حاج «ابوذر روحی» (خواننده سرود سلام فرمانده) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید
  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد