Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:51:24 GMT

دشمنان خواهان عزاداری بدون بصیرت هستند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۴۱۰

دشمنان خواهان عزاداری بدون بصیرت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره دعای نوزدهم صحیفه سجادیه اظهار داشت: باران می‌تواند رحمت خداوند باشد اما عذاب الهی هم می‌تواند باشد، کاری کنیم که رحمت بر ما نازل شود.

وی ضمن اشاره به آغاز ماه محرم و برگزاری جلسات هیأت‌های مذهبی خواستار شروع جلسات با آیات قرآن کریم شد و افزود: از مسؤولان هیأت‌های مذهبی می‌خواهم ابتدای جلسه خود را با قرآن کریم شروع کنند و چند دقیقه هم به توضیح یکی از آیات قرآن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد از کم اهمیت دادن به معارف اهل بیت(ع) در هیأت‌های مذهبی

امام جمعه کاشان با گلایه از کم اهمیت دادن به سخنرانی‌ها در جلسات هیأت‌های مذهبی نسبت به مداحی و سینه زنی، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد معارف امام حسین (ع) کمتر به گوش جوانان ما برسد و فقط شور سینه‌زنی به  آن برسد، تا در چند سال آینده با ایجاد شبهه‌هایی در فضای مجازی جوان ما از عزاداری دست بکشد.

وی به روحانیون و مداحان توصیه کرد: از شمر ۱۴۰۰ سال پیش به شمر امروز پیوند بزنید، مبادا در شمر ۱۴۰۰ سال پیش متوقف بشوید، نسل امروز ما باید بفهمد پیام عاشورای امام حسین (ع) این است که حضرت فرمود «کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند» باید مثل امام حسین (ع) را شناخت، امام زمان (عج) و حکومت زمینه‌ساز ظهور را شناخت و او را یاری و تایید کرد و همچنین از دشمنان امروز امام زمان(عج) برائت جست.

دشمن خواهان عزاداری بدون بصیرت است

حسینی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد عزاداری باشد اما در ۱۴۰۰ سال پیش بماند در حالیکه بایستی بصیر باشیم و بدانیم امام حسین (ع) چه منبع عظیمی برای تقویت دین است، اظهار کرد: وظیفه شیعه زمان امام موسی کاظم (ع) وقتی که حضرت را طی ۱۵سال از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌کردند، چه بود؟ آیا وظیفه شیعه آن بود که یزید سال ۶۱ را لعن کند یا یزید زمان امام کاظم (ع) را بشناسد و حضرت را از زندان نجات بدهد؟

امام جمعه کاشان با اشاره فرمایش امام راحل که فرمود «محرم و صفر است که اسلام زنده نگه داشته است» افزود: ایشان از پیوند یزید ۱۴۰۰ سال پیش با یزید آن روز حداکثر استفاده را انجام داد و شاه را از کشور بیرون انداخت و در این ۴۳ سال با این پیوند انقلاب پیش رفته است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس ائمه جمعه کشور گفت: در این اجلاس رئیس قوه قضائیه اولویت کاری خود را ایجاد آرامش، پناه مظلومان و دستگیری و حمایت از افرادی که توان مالی برای در اختیار گرفتن وکیل در دعاوی ندارند بیان کرده و همچنین از تربیت ۵۰۰ طلبه فاضل جهت حضور در دستگاه قضا خبر داد.

حسینی ادامه داد: وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت ۸۷ سرویس اطلاعاتی برای برهم زدن امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد، اما به لطف خداوند سبحان، امنیت در ایران وجود دارد.

امام جمعه کاشان با اشاره به این که رییس جمهور بیانیه گام دوم را محور عملکرد خود دانسته‌اند افزود: رییس جمهور، انجام معاملات و فروش نفت بدون امضای FATF، سرمایه‌گذاری خارجی و نهادهای انقلابی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و بانک‌های پولدار را موجب جهش تولید در کشور بیان کرده و گفتند از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با وجود اجرای طرح جراحی اقتصادی، رشد جهش تولید از چهار دهم یک درصد به چهار درصد رسیده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام سیدسعید حسینی محرم محتشم کاشان امام حسین ع عزاداری امام جمعه کاشان هیأت های مذهبی ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد گفت: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشور‌های غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن طرف مرز‌ها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادر شده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگو‌های بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.

وی یادآورشد: مانتو‌های بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به طوری که پیدا کردن لباس‌هایی که با فرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌های متوسط و کوچک وجود دارد که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنندبنابراین به آینده امید داریم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش و پرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقیست و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزار کننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.


دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق دشمنان را مرعوب و دوستان را مسرور کرد
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است