Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تالاب بین‌المللی گاوخونی که با وسعت ۴۷ هزار هکتار در جنوب شرق استان اصفهان و ۲۰ کیلومتری شهر ورزنه قرار دارد، در ۲۳ سال گذشته با بحران خشکیدگی رو به رو بوده و در این سال‌ها حقابه آن به طور کامل تأمین نشده است.

چهار سال پیش و در پی سیل فروردین ۱۳۹۸ پس از ۱۵ سال خشکی، حدود پنج میلیون مترمکعب آب به این پهنه عظیم رسید و این در حالی است که سهم گاوخونی از زاینده‌رود در این سال‌ها تنها اندک پساب فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها و زهاب‌های کشاورزی بوده است اما امروز در پی بارندگی و وقوع سیلاب در محورهای ورزنه و نائین، این سیلاب به سمت گاوخونی هدایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اصغری از ساکنان ورزنه و از دوستداران محیط‌زیست و تالاب گاوخونی که از صبح امروز لحظه به لحظه از ورود سیلاب به تالاب تصویربرداری کرده است، به خبرنگار مهر گفت که سیلاب‌ها از سمت قلعه خرگوشی در شرق تالاب و نیز از سمت گردنه ملأ احمد ورزنه در ضلع شمال غرب تالاب وارد گاوخونی شده است.

تالاب بین‌المللی گاوخونی پیش از این بارش‌ها در بدترین شرایط ۲۰ سال اخیر قرار گرفته بود و با ۹۸ درصد خشکی به بیابان و کانون ریزگرد تبدیل شده بود.

در حال حاضر جریان سیلابی از شهرضا نیز به سمت تالاب گاوخونی در راه است.

کد خبر 694164 منبع: مهر برچسب‌ها تالاب استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاب استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر ساعت‌ها در نیمه شرقی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور بارش‌های سیلابی پیش‌بینی کرد و افزود: امروز هشدار نارنجی مربوط به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود. فردا در کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تداوم دارد که این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: وزش باد شدید در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور تداوم دارد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد همراه است. همچنین بیشینه دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دمایی در تهران افزایشی است.

کد خبر 6088328 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل