Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:20:12 GMT

مشکل کم آبی سه روستای دره شهر مرتفع شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۹۶۳

مشکل کم آبی سه روستای دره شهر مرتفع شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، امیر باقی روز جمعه اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و بروز مشکلات کم آبی در سه روستای مذکور، با مطالعه و طراحی مجددسیستم تامین ، انتقال و توزیع آب ، احداث یک ایستگاه پمپاژ جهت افزایش ظرفیت انتقال آب به روستاهای مذکور در دستور کار اجرایی شرکت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با اجرای نیرو رسانی شبکه برق، احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب قلعه تسمه با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه و با مشارکت سازمان بسیج عمران و معماری (موسسه عمران بسیج و سازندگی) سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، مشکل کمبود آب و افت فشار، سه روستای فاضل آباد، وحدت آباد و قلعه تسمه شهرستان دره شهر با ۷۰۰ خانوار مرتفع گردید.

به گفته وی، با بهره برداری از این ایستگاه جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی از لحاظ کمی و کیفی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: جهت احداث و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب قلعه تسمه مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی با مشارکت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان هزینه شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاصلاب استان ایلام در پایان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کم هیدرولیکی انتقال آب و همچنین فرسودگی خط انتقال موجود روستاهای مذکور، پروژه عمرانی اصلاح و تعویض ۱۲.۵ کیلومتر خط انتقال با قطر ۲۵۰ و ۲۰۰ فولادی از مخزن بتنی مجتمع اسلام آباد تا مخزن جدید در حال احداث عباس آباد دره شهر به قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) واگذار شده و در روزهای آتی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها ایلام آب و فاضلاب آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آب و فاضلاب آبرسانی ایلام آب و فاضلاب آبرسانی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس برگزار شد، قرار است اجرای چهار کیلومتر لوله کشی انتقال آب آشامیدنی از مجتمع قشلاق به توپ آغاج انجام شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر تأمین آب شهر توپ آغاج به طور کامل، آب شرب روستاهای چغور قشلاق، سید حسین، کهیل، حسین آباد، بیانلو، شیرین بلاغ و قراجلو نیز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه بخش چنگ الماس از محل سد تالوار نیز در دستور کار است که پس از اجرای آن آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس به طور کامل و پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین موقت آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس (حسن تیمور، زینل، چپغلو، جعفرآباد، چنگ الماس، فتح آباد، همایون) از طریق چاه عمیق در روستای چولجه که مطالعات آن به زودی آغاز شده انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه با احداث چاه عمیق روستای گل تپه طغامین، آب مورد نیاز این روستا و روستای آغبلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.

فرهاد اضافه کرد: از طریق مجتمع اوباتو آب شرب روستاهای کچه گنبد، کوتان، قزلبلاغ، خوشمقام، جعفر آباد تأمین و عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6094467

دیگر خبرها

  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد