Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که برای صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر پیش آمد، برنامه وزارت جهاد کشاورزی احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در همه استان‌هاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدرضا درگاهی عصر امروز در جلسه رفع موانع صادرات کشمش و ارزیابی آفات محصول انگور تاکستان که در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که برای صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر پیش آمد، برنامه وزارت جهاد کشاورزی احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در همه استان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مانع موجود برای احداث این آزمایشگاه‌ها مرجع نبود اعتبار و بودجه مصوب برای دولت است و به همین خاطر از مجلس خواستیم که یک طرح دوفوریتی تدوین کرده و در صحن تصویب کند تا برای ساخت این آزمایشگاه‌ها سهمی در قانون بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

درگاهی ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع را باعث افزایش میزان سلامت و صادرات محصولات زراعی و باغی دانست و ادامه داد: از طرفی هم نوبد این آزمایشگاه‌ها کشاورزان را مجبور می‌کند که محصولات خود را برای آزمایش در اختیار شرکت‌های مختلف قرار داده و هزینه گزافی را بپردازند.

وی با تأکید بر لزوم اعطای تسهیلات و وام‌های کم‌بهره به سرمایه‌گذاران برای احداث آزمایشگاه‌های مرجع یادآور شد: دفاتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان‌ها باید جذب سرمایه‌گذار در این حوزه را جدی بگیرند؛ چرا که ساخت این آزمایشگاه‌ها منجر به جهش صادراتی در حوزه محصولات باغی و کشاورزی می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر سامانه‌های آبیاری مدرن و تحت فشار در جاهایی خوب عمل نکرده، نباید کل این سامانه‌ها را دچار اشکال بدانیم و تجربه نشان داده که کشاورزان در کشور ما با این سامانه‌ها محصولات با کیفیت بالا تولید کردند.

70 درصد صادرات کشاورزی قزوین منحصر به کشمش است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه 32 هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین داریم، گفت:‌ طبق آمار صادرات سال قبل 70 درصد از مجموع صادرات استان در بخش کشاورزی به صادرات کشمش اختصاص داشته است و باید تلاش کنیم صادرات انگور به شکل تازه‌خوری را هم به کشورهای اطراف و همسایه زیاد کنیم.

رضا افلاطونی اضافه کرد: اگر بتوانیم به هدف تعیین‌شده یعنی اجرای طرح فراز در 5 هزار هکتار باغات انگور در هر سال دست پیدا کنیم، می‌توانیم کشت ارقام صادراتی انگور را در باغ‌های انگور تاکستان توسعه دهیم و تا حدود زیادی بازارهای منطقه‌ای از جمله بازار اوراسیا را از انگور تاکستانی اشغال کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته استان قزوین بسیاری از بازارهای صادراتی انگور را با خاطر کیفیت پایین ارقام خود از دست داده است، ادامه داد: به ویژه بازرگانان اروپایی در بازدیدی که از باغ‌‌های انگور تاکستان داشتند، ایرادهایی از ارقام انگور ما گرفتند که باید با رفع این ایرادها از جمله ماندگاری کم و باقی‌مانده سموم بازارهای صادراتی خود را احیا کنیم.

سموم غیراستاندارد از ترکیه به ایران قاچاق می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی قزوین هم در این جلسه میزان کنونی صادرات انگور و کشمش استان قزوین را 300 میلیون دلار بیان کرد و گفت: معضل باقی‌مانده سموم در انگور و کشمش در سال‌های اخیر ضربه بزرگی به ما زده و ایران را از دومین صادرکننده کشمش به پنجمین صادرکننده این محصول تنزل داده است.

گزارش|کمبود و گرانی سرسام آور کود و سموم کشاورزی در بازارکمبود سموم کشاورزی در بازارهای مازندران؛ با دلالان سم برخورد شودعضو کمیسیون کشاورزی مجلس: بازار از سموم کشاورزی تقلبی پُر شده است

مهدی بخشنده با بیان اینکه با رفع موانع یادشده می‌توانیم صادرات انگور و کشمش را 3 تا 4 برابر کنیم، افزود: متأسفانه شاهد ورود سموم قاچاق از کشور ترکیه هستیم که جزو سموم ممنوعه صادراتی هستند و بعد از برداشت باقی‌مانده زیادی از خود به جای می‌گذارند و به نظر می‌رسد ترکیه می‌خواهد با ورود این سموم به کشور بازارهای صادراتی را از ما بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی آزمایشگاه های مرجع آزمایشگاه ها جهاد کشاورزی استان قزوین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند