Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:39:02 GMT

سیل به ۳۵۰ رشته قنات استان یزد آسیب زد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۶۱۷۶

سیل به ۳۵۰ رشته قنات استان یزد آسیب زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به خسارت‌های سیل و بارندگی به باغات، مزارع، دامداری‌ها و گلخانه‌ها از آسیب جدی به ۳۵۰ رشته قنات استان یزد خبر داد. - اخبار استانها -

سید ابوالفضل وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به خسارت‌دیدگی کلی و جزئی به بخش‌های مختلف در استان یزد اظهار داشت: بیش از 350 رشته قنات در استان یزد دچار آسیب شدند و باغات و مزارع زیادی نیز دچار آسیب و آبگرفتگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاهد آسیب جدی به جاده‌های بین مزارع هستیم همچنین واحدهای دامی استان، گاوداری‌ها مرغ‌داری‌ها در پی بارش بی‌سابقه باران در استان یزد در بخش‌های مختلف با مشکلات اساسی مواجه شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: واحدهای تولید دام و طیور و گلخانه‌داران بارندگی را جدی گرفته و ایمن‌سازی واحدهای خود را انجام دهند چرا که امکان بارش همچنان زیاد است و اداره کل هواشناسی هشدار قرمز صادر کرده است بنابراین آمادگی جهت هر گونه اتفاق را داشته باشند و ایمن‌سازی لازم را انجام دهند.

وکیلی از برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و دامداری استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که این حجم از خسارت‌ها را جهت جبران به وزارت کشور انعکاس دهیم.

وی بیان کرد: تمام شهرستان دچار مشکل جدی شدند به خصوص قنوات استان حجم خسارت زیادی را متحمل شدند و در برخی موارد آب رشته قنات‌ها بند آمده است که نیازمند اجرای یک کار جدی در آن است.

ا‌ستاندار یزد: بارندگی‌ها فراتر از ظرفیت سدها و سیل‌بندهای استان یزد بودتعداد مفقودی‌های سیلاب فیروزکوه به 6 نفر رسید/ خطوط ارتباطی و محورهای اصلی مناطق سیل‌زده برقرار شدکشف 5 جسد دیگر در سیل امام‌زاده داوود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: شهرستان‌های تفت، مهریز، بهاباد، بافق، میبد، اردکان و اشکذر شاهد خسارت‌های زیاد گلخانه‌ها بودیم با توجه به اینکه حجم بارش سنگین بوده است در بسیاری از بخش‌های کشاورزی در شهرستان‌ها خسارت وارد شده است.

وکیلی بیان کرد: متأسفانه واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان‌های اشکذر و یزد دچار مشکلات جدی شدند و در برخی موارد گلخانه‌ها را کاملا آب برده است و خسارت‌ها در این محل‌ها سنگین بوده است چرا که این تاسیسات از نظر سازه‌ای چندان محکم نیستند لذا کشت‌های گلخانه دچار مشکل شده است.

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای دامداری در سمت ابراهیم آباد که در کنار رودخانه قرار داشته است به دنبال بالا آمدن آب رودخانه دچار مشکل آبگرفتگی شدند.

انتهای پیام/781/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد رشته قنات خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت