Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:56:00 GMT

دلیل حجم زیاد رواناب در شهر یزد چه بود؟

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۶۴۳۲

دلیل حجم زیاد رواناب در شهر یزد چه بود؟

مهران فاطمی در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان یزد با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از هفته گذشته مبنی بر فعالیت سامانه بارشی مونسون در کشور و اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان یزد، گفت: به محض اطلاع از پیش بینی ها، ستاد مدیریت بحران استان با حضور کلیه دستگاه‌های متولی و فرمانداران برگزار و تدابیر لازم اندیشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با توجه به تجربه سیل اردیبهشت ماه سالجاری، اقدامات لازم برای سیل پیش بینی شده انجام شد، گفت: براساس گزارش واصله از ایستگاه راه آهن یزد، در این منطقه ۷۵ میلیمتر بارندگی در مدت ۳ ساعت به ثبت رسیده که این میزان به نسبت میانگین بارش سالیانه یزد تقریبا دو برابر است.

استاندار یزد گفت: همزمان با بارش باران در شهر یزد، بارش ۶۰ میلی متر باران در شهرستان تفت به ثبت رسیده، همچنین شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست، بافق، بهاباد، میبد و اردکان نیز بارش شدید باران گزارش شده است.

فاطمی گفت: خط قرمز ما در وهله‌ی اول جان مردم و در وهله‌ی دوم تاسیسات، منازل و لوازم خانگی شهروندان است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالسازی اتاق مدیریت بحران شهرداری یزد به صورت شبانه روزی، گفت: به همت عوامل این مرکز پیش از اعلام بارش ها، از کلیه سیل بند‌ها و بند‌های یزد بازدید شد و اقدامات لازم برای تقویت سازه‌ها انجام شد.

استاندار یزد با بیان اینکه قریب به ۷۰ سانتی متر به طاق سد شماره ۴ اضافه شده است، گفت: در محل‌هایی رسوبات سیلابات گذشته برداشته شده و اطلاحات لازم صورت گرفته است.

فاطمی ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز اقدامات خوبی به منظور استحکام بخشی این سازه‌ها انجام شده است.

او در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه تجهیزات ادارات و دستگاه‌های متولی استان یارای مدیریت بحران با حجم زیاد سیلاب را ندارد، تصریح کرد: آورد این سیلاب ۹۰ مترمکعب بر ثانیه بود به طوریکه ظرفیت رودخانه شهرستان تفت با ۷۰ متر عرض و ۳ متر ارتفاع به صورت کامل پر بود.

استاندار یزد گفت: به منظور مدیریت بهتر مسائل ناشی از بارش‌ها از توان بخش خصوصی استفاده و برنامه ریزی‌های لازم انجام شد.

فاطمی با اشاره به آسیب پذیری بافت تاریخی یزد در برابر بارش‌های بامداد گذشته، گفت: از ابتدای بارش باران اقدامات لازم برای تخلیه مردم از منطقه و اسکان آن‌ها در محل‌های پیش بینی شده انجام شد.

او در ادامه دلیل جاری شدن این حجم از آب در شهر یزد را الحاق ۷۵ میلیمتر بارندگی این شهر و سر ریز سیل بند‌ها عنوان کرد.

استاندار یزد در پایان گفت: براساس گزارش‌های واصله تاکنون ۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی شهری، ۴۵۰ واحد تجاری_ صنعتی، ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی، ۲۵۰۰ راه و ابنیه، ۱۶۰ ساختمان، تاسیسات و ادوات کشاورزی و نیز تعدادی از ساختمان‌ها دولتی، ابنیه و زیر ساخت‌ها دچار خساراتی شدند که باید برای آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش شدید باران سیل در یزد مدیریت بحران استاندار یزد اقدامات لازم پیش بینی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی