Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: یک فرد آلوده کافی است تا افراد یک محیط را به دره سقوط بکشاند، بروز یک بیماری خطرناک در گوشه یک اجتماع همانند یک زنگ خطر است همانطور که در جریان شیوع کرونا، ویروس از یک شهر و فرد آغاز شده و تاکنون بیش از ۶ میلیون انسان را به کام مرگ کشانده و جمعیت بسیاری را مبتلا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تبعات منفی بیماری های اخلاقی و اجتماعی نیز همانند ویروس کرونا است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر همانند واکسنی است که به روح جامعه تزریق شده و جامعه را در برابر سرایت بیماری های روحی، اخلاقی و اجتماعی مصون نگه می دارد لذا امام حسین (ع) هدف خود از واقعه عاشورا را اجرای وظیفه مهم دینی و الهی(امر به معروف و نهی از منکر) و نجات جامعه اسلامی از بیماری مهلک حکومت بنی امیه اعلام کردند.

امام جمعه موقت گرگان پیشاپیش با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: از فردا با آغاز ماه محرم دسته‌جات عزاداری در جای جای ایران اسلامی از جمله گلستان به راه می افتد و مداحان و مبلغان به تبیین نهضت عاشورا می پردازند.

لیوانی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مطالب نامعتبر در خصوص واقعه عاشورا وجود دارد، تأکید کرد: شهید مطهری برخی از تحریفات نهضت حسینی را استخراج و یادداشت کرده و افراد اهل مطالعه به منابع این تحریفات دسترسی پیدا کردند، در مجموع مبلغان دینی در سخنرانی ها باید از مطالبی سخن بگویند که از منابع معتبر اخذ شده باشد.

وی با بیان اینکه بهترین راه نقل مطالب از بیان امام حسین(ع) است، یادآور شد: امام حسین(ع) در خصوص واقعه کربلا بیانات بسیار پرمغز و پرمعنایی دارند و مبلغان دینی در تبیین نهضت حسینی و علل قیام امام حسین(ع) از آن بهره برداری کنند، گرچه در طول این چند قرن مطالب فراوانی در خصوص نهضت حسینی نوشته شده اما بهترین راه استفاده از بیانات حضرت سیدالشهدا(ع) برای تبیین و ترویج واقعه کربلا است.

امام جمعه موقت گرگان تأکید کرد: در قدیم با توجه به فقدان سواد کافی در جامعه، مداحان و نوحه‌خوانان از روی علاقه‌مندی و ارادت برای حضرت عبدالله(ع) و یاران شهیدش نوحه‌هایی می سرودند که در عین سادگی با سوز دل همراه بود، از طرفی سبک مداحی قدیم بسیار متین و سنگین بود.

بیشتر بخوانید: خطیب جمعه اردبیل : مداحان مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند / مساجد در ایام محرم از ظرفیت علما و روحانیون دینی استفاده کنند «خیلی از کلیپ های جیغ زدن زنان ، ساختگی است» / امام جمعه اصفهان : روحانیون کجا سر مردم کلاه گذاشته اند؟! کجا خورده اند و در رفته اند؟! تازه ترین وضعیت احیای برجام به روایت مشاور تیم مذاکره / غربی ها به مطالبات ایران نزدیک تر شده اند اما ناکافی است / انعطاف زیادی نشان داده ایم

لیوانی متذکر شد: متأسفانه امروزه گرچه شاعران، مدیحه سران و نوحه سران اشعار خوب، پرمغز و پرمعنا سروده اند اما برخی از مداحان با روش ها و آهنگ های بسیار مبتذل و حرکات خاص مداحی می کنند تا با این کار از امام حسین(ع) و یارانش تجلیل کنند غافل از آنکه معاندان و مخالفان نهضت حسینی و همچنین مخالفان شیعه از این سبک ها و روش ها سوءاستفاده می کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه اقدامات بعضی از مداحان و هیئات عزاداری موجب شده رسانه های معاند شیعه را به تمسخر بگیرند و حرف هایی به زبان بیاورند که در شأن امام حسین(ع) و عزای حسینی نیست، در واقع این اقدامات مداحان تجلیل نیست بلکه وهن تشیع و عزای حسینی است.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه عزاداری حسینی باید با متانت تمام برگزار شود، خاطرنشان کرد: نوحه خوان باید با سبک و روش مطلوب به مداحی بپردازد تا حق امام حسین(ع) به درستی ادا شود، اکثر مداحان و نوحه خوان ها از روی علاقه مندی برای امام حسین(ع) نوحه می خوانند اما برخی از مداحان حرکات و سبک هایی در نوحه خوانی به کار می برند که صحیح نیست.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1656342

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه جمعه موقت گرگان امام حسین ع نهضت حسینی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد