Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حبیب حی‌بر گفت: به دنبال هشدار هواشناسی سطح قرمز، هشدار دریایی سطح نارنجی و هشدار سیلاب ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیاتی پاسخ به بحران، تمامی مراکز درمانی جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال آماده باش قرار گرفتند.

او ادامه داد: در راستای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی شدید، خیزش گرد و غبار و بروز سیل، تمام مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز درروزهای آتی آماده ارایه خدمت در شرایط بحرانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال وقوع سیلاب و وزش باد شدید در سطح استان در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، این اورژانس با اتخاذ تدابیر لازم و دستور به تمامی واحدهای تابعه در آماده باش کامل قرار دارد.

فرهنگ کره‌بندی می‌گوید: از مدیران خواسته شده نسبت به بررسی سامانه برق اضطراری مراکز حساس اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

بارندگی شدید ۳۱ تیر در شهرستان‌های نی‌ریز، سلطان شهباز استهبان و داراب در استان فارس، وقوع سیلاب و جان باختن ۲۳ نفر را به دنبال داشت.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

کد خبر 1656074

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است