Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وب‌دا خوزستان، در این اطلاعیه با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی، اعلام شده است که همه دانشجویان شهرستانی که محل کلاس‌های آنها در اهواز است مجاز به عدم حضور در کلاس‌های فردا شنبه (هشتم مرداد) بوده و برای پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی در شهرستان محل سکونت خود بمانند.

در این اطلاعیه آمده است که در خصوص روزهای بعد با توجه به شرایط آب و هوایی تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه تاکید شده است که این مورد فقط در مورد دانشجویان شهرستانی است.

بر اساس این گزارش، سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های مونسون در ارتفاعات شمال، شمال شرق و جنوب شرق، مرکز و جنوب غرب استان شامل شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، سردشت دزفول و بهبهان از عصر جمعه، خبر داده که این سامانه‌ها در حال گسترش به سمت مرکز و شمال و شرق استان است.

بارش‌ها همچنین تاکنون در شهرستان‌های باغملک، باوی، شوشتر، کرخه، شوش و بستان از توابع دشت آزادگان گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، نیز با اعلام آماده باش در استان، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، فعال شدن رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های اندیکا، باغملک، ایذه، رامهرمز، هفتکل، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان، لالی، دزپارت، ماهشهر و هندیجان هشدار داده بود.

همچنین سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال جاری شدن سیل در همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان از جمله رودخانه‌های زرد، اعلاء، مارون، جراحی، زهره، خیرآباد، شور دشت بزرگ، شور لالی، شور اندیکا و رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به آنها هشدار داد و از  خوزستانی‌ها درخواست کرد از ساعات اولیه روز جمعه ۶ مرداد تا ۱۱ مرداد، از نزدیک شدن به بستر و حریم این رودخانه‌ها به طور جد خودداری کرده و نسبت به جمع آوری هرگونه تجهیزات، تاسیسات و ... از این مناطق اقدام کنند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند. گزارش‌ها حاکیست سامانه بارشی مونسون بارش شدید و وقوع سیلاب را در چندین استان کشور به دنبال داشته که چندین کشته برجای گذاشته و خسارت‌های بسیاری نیز داشته است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بارش باران خوزستان سیل اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بارش باران خوزستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بارش باران خوزستان سیل اهواز رودخانه ها شمال شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوابگاه دانشجویی ملکی پسرانه دانشکده پرستاری طبس به همت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هزینه ۲ میلیارد تومان بهسازی شد.


صالحی نیا افزود: این خوابگاه با زیربنای تقریبی ۷۰۰ مترمربع دارای ۱۴ سوئیت است که اکنون ۸۴ دانشجوی پسر دانشکده پرستاری طبس، در آن مستقر شدند.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳