Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: : با توجه به منابع آبی و ظرفیت موجود در کشت و صنعت مغان تولید ماهیان خاویاری در این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسدالله محسن زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: با توجه به منابع آبی و ظرفیت موجود در کشت و صنعت مغان تولید ماهیان خاویاری در این شرکت در دستور کار قرار گرفته و لازم است مطالعات در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در طول فعالیت این شرکت، تولید گندم، جو و کلزا به این میزان افزایش نیافته و دلیل آن احیای زمین‌های زراعی شرکت طی این مدت بوده است.

محمد الله بخشی، مدیرکل شیلات استان اردبیل هم در این جلسه گفت: شیلات یکی از ریزبخش‌های مهم اقتصادی برای تامین امنیت غذایی، رفع محرومیت و اشتغالزایی بوده و نگاه علمی‌تر با دید اقتصادی باعث توسعه اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

وی افزود: با وجود حوضه‌های آبریز متعدد مثل ارس و قزل اوزن و تنوع آب و هوایی، زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان اردبیل وجود دارد اما این ظرفیت در مقایسه با استان‌های همجوار مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: ۸۰ مزرعه پرورش ماهی در استان به دلیل افزایش قیمت خرید بچه ماهی، اجاره بها، پرداخت هزینه آب بها، هزینه برق و کارگر راکد شده است که برای احیای آنها ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی افزود: شیلات در این استان فقط به پرورش ماهیان سردآبی معطوف گردیده و ماهیان گرمابی، خاویاری و زینتی مورد غفلت قرار گرفته و به نظر می‌رسد پرورش گونه‌های دیگر و همچنین فرآوری و بسته بندی این محصول ایجاد صنایع تبدیلی در استان ضروری است. 

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مغان ظرفیت ویژه‌ای در حوزه شیلات دارد که می‌تواند در زمینه پرورش آبزیان فعالیت داشته باشد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و اقتصادی استان اردبیل رشد صنعت قانون شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کشت و صنعت مغان استان اردبیل دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد