Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص فعالیت پدیده مونسون هند و احتمال طوفان، سیلاب، خسارت و تهدید جانی، توصیه های زیر برای حفظ ایمنی در این مواقع یادآور می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رنگ قرمز در پیش‌بینیها از هوای خطرناک خبر می دهد. با دیدن این رنگ باید برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثر مخاطرههای جوی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل توجهی در سفرهای زمینی و هوایی، تامین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبرو شوید. باید از مسافرت و حضور در مناطق پرخطر اجتناب کرده و از توصیه‌های نیروهای امداد ی و مقامهای محلی پیروی شود.

مسوولین باید تمهیدهای لازم را به منظور جلوگیری از خسارت انجام بدهند. این اقدام ها شامل مدیریت سدها، لایروبی رودخانهها و مسیل‌ها، اقدام های پیشگیرانه در راستای حفظ محصولهای کشاورزی، تمهیدهای راهداری و … است.

در همین راستا با توجه به ورود پدیده همرفتی مونسون هند و هشدار سطح قرمز هواشناسی که همراه با وقوع باد شدید و مواج شدن دریا و رودخانهها و وقوع سیلاب شده است، مواد زیر برای ایمنی بیشتر توصیه می شود:

1️⃣ تا پایان وضعیت هشدار، از تردد و توقف در بستر و‌ حتی حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها خودداری کنید.

2️⃣ حتی رودخانه‌های خشک هم ممکن است به صورت ناگهانی دچار طغیان شوند.

3️⃣ با توجه به احتمال وقوع طوفان و صاعقه تا پایان وضعیت هشدار از ترددهای غیر ضروری در معابر شهری و جادهای، بیابانها و دشتها و حضور در پشت بام منازل، و مکان‌های مرتفع خودداری  کنید.

4️⃣ فعالیت‌هایی مانند دریانوردی، کوهنوردی، طبیعت‌گردی و حضور در سواحل دریا و کنار رودخانه‌ها و آب‌های روان را تا عادی شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازید.

5️⃣ دامداران دام های خود را به اماکن امن و به دور از خطر سیل و طوفان منتقل کنند.

6️⃣ صیادان و صاحبان لنجها و قایقهای تفریحی، مسافرتی، باربری و صیادی ضمن توجه به توصیه‌های مسوولان مربوطه، تا اطلاع ثانوی از دریانوردی خودداری کنند و قایق‌ها و لنج‌های خود را به اماکن امن منتقل نمایند.

7️⃣ خطر طوفان جدی است. از حضور و یا پارک کردن وسایل نقلیه خود در مکان‌هایی که احتمال سقوط دکلهای برقی، مخابراتی و تبلیغاتی، درختان و یا سایر اشیا وجود دارد، خودداری نمایید.

8️⃣ اخبار و هشدارهای هواشناسی را از صدا و سیما و یا منابع خبری معتبر پی‌گیری کنید.

9️⃣ در صورت بروز هرگونه حادثه و یا سانحه و نیاز به امدادرسانی با شماره تلفن هلال احمر(۱۱۲)، اورژانس(۱۱۵)، آتش نشانی(۱۲۵) یا پلیس(۱۱۰) تماس حاصل نمایید./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز رنگ قرمز پیش بینی خطرناک مخاطره سفر تامین انرژی خسارت تهدید جانی مسافرت توصیه امداد مقام مسوولین تمهید مدیریت سد لایروبی رودخانه مسیل محصول کشاورزی راهداری هشدار سطح هواشناسی دریا رودخانه سیلاب ایمنی توصیه بستر مسیل طغیان طوفان صاعقه جاده بیابان دشت دریانوردی کوهنوردی طبیعت گردی سواحل دام اماکن سیل صیادان لنج قایق باربری صیادی مسوولان اطلاع خطر پارک وسایل سقوط دکل درختان اخبار منابع معتبر حادثه سانحه امدادرسانی تلفن هلال احمر اورژانس آتش نشانی پلیس ایمنی خسارت توصیه هواشناسی خوزستان برنا خوزستان هشدار سطح قرمز رنگ قرمز طوفان و سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها