Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:35:17 GMT

شورایی که از انتخاب شهردار عاجز است!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۴۰۴

شورایی که از انتخاب شهردار عاجز است!

ایسنا/چهارمحال و بختیاری پس از گذشت یک‌سال از آغاز به‌کار شورای شهر شهرکرد، هنوز اجماع برای انتخاب یک شهردار در بین اعضا صورت نگرفته است، شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری باید الگوی مناسب در بحث مدیریت شهری باشد، اما امروز از نظر ارائه خدمات شهری جزو ضعیف‌ترین شهرها در استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، پس از برکناری محمدتقی جاپلقی- شهردار سابق به‌علت نداشتن شرایط سکونت خانواده در شهرکرد در اواخر سال گذشته، بارها و بارها شاهد وعده‌ و تعیین زمان برای انتخاب شهردار شهرکرد بودیم، در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان حامد فروزنده در بیستم اردیبهشت‌ماه با کسب پنج رای به‌عنوان شهردار شهرکرد انتخاب شد، از همان روزهای ابتدایی انتخاب شهردار، رئیس شورای شهر این فرد منتخب را فاقد شرایط احراز از نظر سابقه مورد نیاز مدیریتی اعلام کرد و سایر اعضا بر انتخاب خود اصرار ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده حامد فروزنده برای صدور حکم از سوی وزارت کشور به امضای نائب رئیس شورا رسید، سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ابتدای مردادماه اعلام کرد که صلاحیت حامد فروزنده برای شهرداری شهرکرد احراز نشده است، اما به‌معنای رد صلاحیت نیست.

شورای شهر شهرکرد باید مجددا فرآیند انتخاب شهردار را طی کند، اما باوجود اختلاف نظرهای به‌وجود آمده در بین اعضا، امکان دارد فرآیند انتخاب شهردار شهرکرد هم‌چنان ادامه داشته باشد و تاکنون شاهد هیچ اظهار نظر قطعی و اعلام زمان برای انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا نبوده‌ایم.

عده‌ای در شورای شهر شهرکرد هم‌چنان بر انتخاب حامد فروزنده اصرار دارند

محمدرضا بیاتی- رئیس شورای شهر شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخاب شهردار شهرکرد، اظهار کرد: دو دسته افراد در شورا وجود دارد، دسته اول معتقدند نامه وزارت کشور اعلام کرده که شهردار جدید انتخاب و معرفی شود و دسته دوم هم‌چنان اصرار بر انتخاب حامد فروزنده به‌عنوان شهردار دارند.

وی بیان کرد: امیدواریم در جلسات شورای شهر به یک نتیجه مطلوب برای انتخاب شهردار برسیم.

تعیین ضرب‌الاجل برای انتخاب شهردار شهرکرد

بهادر عبدالغنی- سرپرست دفتر شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب شهردار شهرکرد طولانی شده است، اظهار کرد: مرکز استان باید الگوی سایر شهرها در بحث مدیریت شهری باشد، طی یکسال گذشته چند نفر به‌عنوان سرپرست و شهردار سکاندار شهرکرد بوده‌اند و اکنون نیز شهرداری با سرپرست اداره می‌شود.

وی بیان کرد: اختیارات سرپرست محدود است و باتوجه به اینکه شهرداری یک نهاد مدنی خدمات‌رسان محسوب می‌شود، باید شهردار برای جذب اعتبارات ملی، استانی، قیر رایگان و تجهیزات تلاش کند.

سرپرست دفتر شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پس از عدم احراز سکونت خانواده محمدتقی جاپلقی، این فرد برکنار شد، گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان حامد فروزنده با رای اعضای شورا انتخاب شد و پرونده این فرد برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال شد، اما در نهایت شرایط وی نیز برای شهرداری احراز نشد.

عبدالغنی با تاکید بر اینکه شورای شهر شهرکرد باید نسبت به بررسی و انتخاب گزینه جدید شهرداری اقدام کند، تصریح کرد: بنابر قانون باید شورای شهر گزینه جدید را فورا معرفی کند، باتوجه به طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار و عدم خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان هیات تخلفات استانداری می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند.

سرپرست دفتر شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نامه‌ای در تاریخ 29 تیرماه برای شورای شهر شهرکرد ارسال شد، در این نامه تاکید شده است تا شورا در مدت یک‌ماه از زمان ابلاغ برای انتخاب شهردار اقدام کند، در غیراین‌صورت استانداری به‌صورت قانونی به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری انتخاب شهردار شهركرد شوراي شهر استانداری چهارمحال و بختیاری فرآیند انتخاب شهردار انتخاب شهردار شهرکرد برای انتخاب شهردار شورای شهر شهرکرد حامد فروزنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت روز شهرکرد
- غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای شهرکرد همزمان با روز شورا‌ها
- برگزاری دوره تخصصی نماز در استان
- بازدید فرماندار لردگان از روند اجرای پل و مسیر سیلاب در این شهرستان
- اجرای طرح هادی در روستای باغ محمدعلی
- نواخته شدن زنگ کار و تلاش در یک واحد تولیدی سامان
- تجلیل از اعضای شورای شهرستان شهرکرد، بروجن و سامان
- دیدار رییس مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر با اعضای شورای اسلامی این شهر
- همایش تجلیل از کارگران در شهر چلیچه
- تجلیل از فرهنگیان بروجن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم