Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی هاشمی در نشست ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات تابعه در فارس بر لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای روستایی تأکید کرد.

او با اشاره به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص حد نگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و اتمام کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی، تلاش مضاعف و تعامل با ادارات مرتبط بمنظور تسریع در فرایند تثبیت این اراضی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت فارس گفت: رؤسای ادارات تابعه ثبتی در سراسر استان نسبت به تهیه برش شهرستان‌ها بر اساس میزان مساحت شهرستان مربوطه در حوزه‌های مختلف اعم از اراضی ملی، کشاورزی، شهری، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، روستایی، اوقاف و سایر دستگاه‌ها را مشخص و تا اواسط ماه جاری و به منظور اطلاع از میزان تثبیت شده و میزان باقیمانده اراضی فوق الذکر با هدف تعیین تکلیف به این اداره کل ارسال کنند.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه اولویت ما امسال مقوله تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی است، بر همین اساس و با توجه به برنامه عملیاتی ابلاغی، به صورت مستمر وضعیت شهرستان‌های تابعه استان را در این زمینه رصد می‌کنیم.

او گفت: در همین ارتباط و در جلسه با استاندار فارس مقرر شد تفاهم نامه‌ای با مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری امضاء شود تا از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شده و از رؤسای ادارات ثبتی استان خواست تا نسبت به برگزاری مستمر جلسات با فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های مربوطه با هدف تسریع در تثبیت و مستند سازی اراضی کشاورزی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز امیدواری کرد که با همت مضاعف مجموعه ثبتی استان تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی فارس نیز همچون اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ماه‌های آتی به نتیجه مطلوب رسیده و رؤسای ادارات تابعه ثبتی را ملزم به استمرار جلسات با ادارات جهاد کشاورزی و امور اراضی و تنظیم صورتجلسه مشترک تعیین میزان اراضی زراعی بمنظور مستند سازی این اراضی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت و اسناد فارس صدور اسناد مالکیت کشاورزی رؤسای ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس