Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:10:42 GMT

لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۳۵۱

لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت فارس بر لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای روستایی تأکید کرد.

سیدمهدی هاشمی در نشست ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات تابعه در فارس بر لزوم سرعت بخشی به صدور اسناد مالکیت کشاورزی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای روستایی تأکید کرد.

به نقل از ثبت اسناد فارس، هاشمی با اشاره به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص حد نگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی و اتمام کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی، تلاش مضاعف و تعامل با ادارات مرتبط بمنظور تسریع در فرایند تثبیت این اراضی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت فارس عنوان کرد: رؤسای ادارات تابعه ثبتی در سراسر استان نسبت به تهیه برش شهرستان‌ها بر اساس میزان مساحت شهرستان مربوطه در حوزه‌های مختلف اعم از اراضی ملی، کشاورزی، شهری، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، روستایی، اوقاف و سایر دستگاه‌ها را مشخص و تا اواسط ماه جاری و به منظور اطلاع از میزان تثبیت شده و میزان باقیمانده اراضی فوق الذکر با هدف تعیین تکلیف به این اداره کل ارسال کنند.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه اولویت ما امسال مقوله تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی است، بر همین اساس و با توجه به برنامه عملیاتی ابلاغی، به صورت مستمر وضعیت شهرستان‌های تابعه استان را در این زمینه رصد می‌کنیم.

او ادامه داد: در همین ارتباط و در جلسه با استاندار فارس مقرر شد تفاهم نامه‌ای با مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری امضاء شود تا از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده شده و از رؤسای ادارات ثبتی استان خواست تا نسبت به برگزاری مستمر جلسات با فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های مربوطه با هدف تسریع در تثبیت و مستند سازی اراضی کشاورزی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز امیدواری کرد که با همت مضاعف مجموعه ثبتی استان تثبیت اراضی زراعی و کشاورزی فارس نیز همچون اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ماه‌های آتی به نتیجه مطلوب رسیده و رؤسای ادارات تابعه ثبتی را ملزم به استمرار جلسات با ادارات جهاد کشاورزی و امور اراضی و تنظیم صورتجلسه مشترک تعیین میزان اراضی زراعی بمنظور مستند سازی این اراضی کرد.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیدمهدی هاشمی فارس سازمان ثبت اسناد و املاك اسناد مالکیت رؤسای ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد