Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر تغییر نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران املاک بر اساس قیمت منطقه ای املاک معامله شده، گفت: بر این اساس، نرخ کمیسیون مشاوران املاک در کرمان در بیش از ۱۰۰ منطقه با ارزش معاملاتی متفاوت، تغییر و به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی گلسرخی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب می گوید: املاک مسکونی، تجاری و اداری این مناطق در شهر کرمان و حومه، در ۹ بلوک مالیاتی قرار دارند که ارزش منطقه ای املاک مسکونی این مناطق،از هر مترمربع  ۵۰ هزار ریال در حاشیه شهر تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در بالا شهر می باشد.پ

وی خاطرنشان کرد: با این وجود قیمت منطقه ای یک زمین مسکونی ۲۵۰ متری در خیابان‌های بالاشهر کرمان از جمله هزار و یکشب، بلوار حمزه، بلوار شفا، میدان کوثر، والفجر، آبنوس و...کمتر از ۵۰ میلیون تومان محاسبه می شود و این در حالی است که قیمت واقعی آن ۱۵ میلیارد تومان است.

گلسرخی با بیان اینکه «کمیسیون مشاوران املاک در معامله چنین زمینی در حال حاضر (نیم درصد قیمت معامله) یعنی ۷۵میلیون تومان است»، افزود: با نرخ جدید اگر کمیسیون نظارت، حتی یک درصد قیمت منطقه ای را نیز مصوب کند؛ کمیسیون مشاور املاک، از ۷۵ میلیون تومان به ۵۰۰ هزار تومان کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در بلوکهای ۸ و۹ مالیاتی شهر کرمان که مربوط به حاشیه های شهر از جمله شهرک پدر،شرف آباد، شهرک سیدی، حاجی آباد، قائم آباد و...می باشد؛ قیمت منطقه ای یک زمین مسکونی ۲۵۰ متری،حداکثر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نرخ واقعی آن یک میلیارد تومان است.

عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان گفت: با تصمیم جدید دولت، کمیسیون مشاوران املاک در این مناطق پایین شهر کرمان، در یک معامله زمین ۲۵۰ متری، ۲۵ هزار تومان می شود.

این فعال اقتصادی حوزه مسکن افزود: البته باید منتظر ماند تا ببینیم کمیسیون نظارت بر اصناف شهر کرمان، چند درصد قیمت منطقه ای املاک را به عنوان حق الزحمه مشاوران املاک تعیین  و مصوب می کند.

این کارشناس بخش مسکن در کرمان، تصمیم جدید دولت مبنی بر تغییر محاسبه کمیسیون مشاوران املاک،که اخیرا توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است را ناشی از"ذهنیت تاثیرگذاری مشاوران املاک در گرانی مسکن "دانست و تاکید کرد: این تصمیم نه تنها بازار مسکن را آرام نمی کند، بلکه به مرور این بازار را به آشفتگی، افزایش سود جویی، سوداگری و دلالی های خارج از چارچوب قانون سوق می دهد و دود این تصمیم اشتباه در نهایت به چشم خود دولت می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن اتحادیه مشاورین املاک نرخ کمیسیون دفاتر املاک اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی کمیسیون مشاوران املاک مشاوران املاک قیمت منطقه ای شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا

مشاور معاونت مسکن و ساختمان گفت: از ۲۵ اردیبهشت امسال صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ساسانی اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرا قانون از 25 اردیبهشت امسال فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

وی افزود: سامانه خودنویس به‌صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی می‌شود. بر این اساس فقط مشاوران املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهند یافت.

به گزارش تسنیم، در حالی وزارت راه و شهرسازی از عدم امکان استفاده مشاوران املاک بدون مجوز از سامانه خودنویس خبر داده که فعالان این بخش مدعی هستند به‌دلیل مشکلات فنی، سامانه مذکور اکثرا برای ثبت قراردادهای اجاره در دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا