Web Analytics Made Easy - Statcounter

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز یکشنبه نهم اَمرداد ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نماد تامین۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.

 به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۹ درصد است که اجاره ‌بهای آن هر شش ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌شود.

صکوک اجاره یادشده از طریق شرکت کارگزاری امین آوید به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی مهر (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

به‌منظور تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل این اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت لاوان توثیق شده است.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟