Web Analytics Made Easy - Statcounter

« شی جین پینگ» رییس جمهوری چین روز شنبه بر ضرورت ترقی ارتش این کشور در سطح «کلاس جهانی» تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری چاینا دیلی، رئیس جمهوری چین و دبیرکل حزب کمونیست این کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط بی ثبات جهان، امنیت ملی چین به فراخور شرایط فعلی با بی ثباتی و عدم اطمینان بیشتری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شی  بر ضرورت تربیت نیروهای نظامی حرفه ای با استفاده از جدیدترین فن آوری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: نیروی نظامی این کشور باید آموزشهای لازم بر اساس تغییرات ایجاد شده در شرایط جدید جهان را کسب کند.

وی تاکید کرد: پرورش کارکنان نظامی حرفه ای برای تبدیل شدن نیروهای مسلح چین به یک ارتش در سطح کلاس جهانی بسیار حایز اهمیت است.

رئیس جمهوری چین افزود: ارتش چین موفق شده است با اعمال اصلاحات در بخش منابع انسانی خود به دستاوردهای تاریخی پس از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در ۲۰۱۲ دست یابد.

دبیر کل حزب کمونیست خاطرنشان کرد: ارتش باید از نزدیک روندهای در حال تحول در الگوهای جنگی مدرن را دنبال کند، زیرا تقویت توانایی نیروهای نظامی با هدف پیروزی در جنگ باید هدف اولیه پرورش استعدادهای نظامی باشد.

شی همچنین بر ضرورت افزایش دانش نظامی برپایه فن آوری های نوین در ارتش چین تاکید کرد.

رئیس جمهوری چین این اظهارات را در حالی بیان کرد که پیش تر، «تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه در واکنش به سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد که درصورت انجام شدن این سفر، ارتش چین بیکار نخواهد نشست.

به گزارش تارنمای روزنامه گلوبال تایمز چین، این مقام نظامی چین تاکید کرد چنانچه آمریکا بر سفر نانسی پلوسی به تایوان پافشاری کند، ارتش چین بیکار نخواهد نشت و اقداماتی قوی برای خنثی کردن هر گونه مداخله گری خارجی و تلاش های جدایی طلبانه انجام خواهد داد.

پیش از این مقامات وزارت خارجه چین نیز درباره تبعات خطرناک سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داده بودند اما سخنان امروز یک مقام ارشد نظامی چین، پیامی متفاوت از پیام های روزهای اخیر مقامات سیاسی و دیپلماتیک بوده و ماهیت نظامی این پیام، نشانگر جدیت چین نسبت به واکنش های قوی درقبال هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی آمریکا است.

پایگاه خبری «واشنگتن پست» نیز روز گذشته در گزارشی نوشت ارتش آمریکا در حال بررسی «حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال هواپیماهای جنگنده برای پشتیبانی نزدیک هوایی» در جریان سفر احتمالی ماه اوت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان است.

 این رسانه آمریکایی می‌نویسد اقدام اخیر ارتش آمریکا پس از آن صورت گرفت که چین هشدارهای تندی به دولت آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان ارسال کرد.

چین هشدارهای تندی به دولت آمریکا درباره سفر احتمالی ماه اوت نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان ارسال کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس مجلس نمایندگان رئیس جمهوری چین سفر احتمالی نانسی پلوسی ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، وی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهند آورد.

این در حالی است که هالیوی امروز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به توده صهیونیست‌ها، به شکست از مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی اعتراف کرد.

استعفا‌ها و نامه‌های عذرخواهی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که کابینه جنگ این رژیم، امروز بعدازظهر برای بررسی آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس تشکیل جلسه می‌دهد.

پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران