Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی نیرو‌های امدادی و عملیاتی، از اعزام تیم‌های صنعت آب و برق از سراسر کشور به مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزرا برای بسیج همه امکانات در مواجه با سیل، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌های پیش رو و احتمال سرریز شدن سد‌ها و آب بندها، نیرو‌های عملیاتی صنعت آب و برق با هدف انجام اقدام هاو تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خسارات در آماده‌باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‌وی ادامه داد: در کشور و منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط جدی آب و هوایی باشیم.

محرابیان با اشاره به سیل روز‌های گذشته در کشور، از اعزام تیم‌های عملیاتی و امدادی به محل‌های سیل‌زده امامزاده داود، فیروزکوه، رودهن، دماوند و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز هم به دنبال وقوع سیل در استان یزد، نیرو‌های عملیاتی شرکت آبفای استان تهران شامل ١٢ تیم چهار نفره با تجهیزات کامل و گروه‌های تخصصی عملیاتی عازم یزد می‌شوند.

وی با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از نزولات جوی، ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی را در مخازن سد‌ها برای تسکین رواناب‌ها، در نظر گرفته‌ایم.

به گفته محرابیان، رصد و پایش رودخانه‌های کشور توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی شرکت‌های تابعه منابع آب، اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب به صورت مستمر در حال انجام بوده و وزارت نیرو نیز در کنار سایر ارگان‌های مربوطه، برای مهار سیلاب در حالت آماده باش است.

وی از هموطنان درخواست کرد که هشدار‌ها را جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانشان، طی روز‌های آینده به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و یا اتراق نکنند.


/ برنا

برچسب ها: ذخیره حداکثری آب ، سازه‌ها ، صنعت آب و برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RtO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازه ها صنعت آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور برای تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی  به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست‌وجوی نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیرو‌های انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

نهایتا مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی در دزفول از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود