Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صدور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش داشته و بر اساس اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده است.

وی با بیان این که صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی رشدی ۱۸.۳ درصدی داشته است تصریح کرد: علاوه بر آن طی چهار ماهه نخست امسال ۹۰ هزار و ۳۴۹ سند مالکیت تک برگ در خراسان رضوی صادر شده که حدود ۵۳ درصد آن مربوط به کلانشهر مشهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، هزار و ۵۵۳ سند مالکیت در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی به همت واحدهای ثبتی برای متقاضیان صادر و اسناد عادی و قولنامه این افراد به سند رسمی تبدیل شده است که این میزان نشان از رشد ۲۰ درصدی نسبت به چهار ماهه ابتدای سال قبل دارد.

نخعی افزود: صدور سند رسمی علاوه بر ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی موجب کاهش دعاوی و اختلافات ملکی می شود که نقش بسزایی در کاهش پرونده های قضایی دارد از این رو صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان به عنوان یک اولویت کاری در سال جاری مورد توجه ویژه قرار داشته است و تلاش می شود تا با همراهی و همکاری ارگان های مرتبط و مالکان و کشاورزان استان نسبت به جانمایی و تثبیت اراضی کشاورزی در بانک جامع کاداستر کشور اقدام شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی همچنین ثبت اسناد وقفی را یکی از مهمترین وظایف محوله این اداره کل دانست و اظهار کرد: واحدهای ثبتی استان در سال جاری ۸۷۳ سند مالکیت را در راستای صیانت از موقوفات و رقبات وقفی صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه داده اند که رشد ۲۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

نخعی با بیان این که در حوزه ثبت اراضی وقفی در خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده است عنوان کرد: به عنوان نمونه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بردسکن طی ۲ سال گذشته به عنوان یکی از واحدهای ثبتی موفق در این زمینه ۷۷۵ هکتار از اراضی وقفی این شهرستان را ثبت و  ۸۶ سند مالکیت تک برگ سند دار صادر کرده  است.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک تصرف اراضی توسعه روستایی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک تصرف اراضی توسعه روستایی ثبت اسناد و املاک تصرف اراضی توسعه روستایی شهر مشهد ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد