Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حدادی در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل زده روستاهای طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: البرز نیاز به تجهیزات و امکانات زیاد برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط این استان به خاطر جمعیت زیاد، قرار گرفتن در مسیر مسافران ۱۴ استان کشورو وضعیت اقلیمی، ویژه است، گفت: درسیل اخیر کمبود امکانات و تجهیزات امدادی در این استان آشکار بود که با توجه به تذکرات جدی مسئولین اجرایی جهت تکمیل تجهیزات توجه جدی به این موضوع را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی اظهار داشت: امداد رسانی به مناطق سیل زده طالقان به علت کوهستانی بودن منطقه و دوری از مرکز استان و نداشتن امکانات کندی انجام شده که مطلبد با اطلاع رسانی دقیق روستاهای در خطر قرار دارند امکانات و مورد نیاز با استفاده از همه ظرفیت‌ها به صورت جهادی بهرمند شوند.

حدادی ادامه داد: شهرستان طالقان به دلیل فاصله زیاد از شهرستانهای دیگر، پراکندگی روستاها، صعب العبور بودن راه دسترسی برخی از روستاها و همچنین به خاطر جاذبه‌های خاص بکر طبیعی و گردشگری و حضور بالای مسافران به ساخت بیمارستان رو به صورت جدی پیگری هستیم که با توکل به خدا و مساعدت‌های رئیس بنیاد مسکن این امر با سرعت درحال انجام هست و باید در بخش حوادث بحران طالقان و بخش‌های کوهستانی همانند چندار ویژه دیده شود.

وی بیان کرد: اجرای جدی موضوع آبخیزداری داری که از تأکیدات مقام معظم رهبری می‌باشد در جلوگیری از حوادث اینچنینی و بحث ترمیم و ساخت پل‌های ارتباطی روستایی که بارها تاکید شده است باید در دستور دولت مردمی انقلابی جهت اطمینان خاطر مردم عزیز قرار گیرد.

کد خبر 5550938

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علی حدادی طالقان سیل سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران کرمانشاه سیل کرمان خطبه های نماز جمعه همدان آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد

معاون آب منطقه‌ای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سهم سدهای استان از بارش اخیر ناچیز بوده است، گفت: میزان ذخیره آب به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، وحید واسطه اظهار کرد: بارندگی اخیر در این استان تأثیر چندانی بر ذخایر سدها نداشته و در مجموع ۵۱۰ هزار متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است.

وی افزود: بیشتر روان‌آب ایجاد شده بر اثر بارندگی در مناطق خارج از حوضه آبریز سدها بود و در سایر بخش‌ها نیز بارندگی روی داده در استان به صورت ملایم بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های بهاره در استان، میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای، حدود ۲۱۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارندگی میانگین بلند مدت استان که حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده، حدود ۴ درصد کمتر است.

واسطه ادامه داد: بارندگی‌ها از ابتدای سال جاری رشد مناسبی نسبت سال قبل داشته که در حوزه نیاز اراضی کشاورزی استان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد ذخایر سدهای استان با توجه به کم بارشی طی چند سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط کنونی ۲۲ درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد و ۷۸ درصد این مخازن خالی است.

وی تصریح کرد: این مقدار ذخیره آب در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نیز کمتر است که این شرایط، ضرورت توجه بیشتر به مدیریت مصرف را خاطرنشان می‌سازد.

کد خبر 751183

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • خسارت بارش‌ها به کرمانشاه ناچیز بوده است
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • آب به قزوین رسید
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی