Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (یکم تا هفتم مرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان و شاهرود از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان‌ آرادان آبی کرونایی هستند. 
سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان برای سومین سال متوالی بر اساس اعلام کتبی وزارت آموزش و پرورش رتبه «عالی و شایسته تقدیر» سوادآموزی را کسب کرد و به جایگاه سومی کشوری در این حوزه رسید.
محمد شاه‌حسینی روز چهارشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: علیرضا عبدی، معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در نامه‌ای خطاب به سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان، کسب رتبه «عالی و شایسته تقدیر» مجموعه آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دامغان گفت: آتش سوزی گسترده در کارخانه کارتن سازی واقع در شهرک صنعتی با تلاش آتش نشانان دامغان مهار شد.
مهدی ابراهیمی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: حوالی ساعت ۲۰ پنجشنبه ششم مردادماه، در پی تماس و اطلاع رسانی یک حریق در یک واحد صنعتی تولید کارتن واقع در شهرک صنعتی دامغان، عوامل آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: حادثه مرگبار برخورد رخ به رخ کامیون و خودروی سواری پژو در محور دامغان به معلمان، سه فوتی و دو مصدوم داشت.
حمیدرضا داوودیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: حادثه تصادف ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۱۰۰ محور دامغان _ معلمان رخ داد که در پی این حادثه سه نفر در صحنه جان خود را از دست دادند و توسط عوامل هلال احمر رهاسازی شدند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان در خبری دیگر گفت: تصادف یک دستگاه خودروی برلیانس با پراید در محور دامغان به معلمان یک فوتی و چهار مصدوم در پی داشت.
داوودیان روز یکشنبه بیان کرد: حادثه تصادف ۲ خودرو سواری ساعت هفت و ۱۵ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۱۶ محور دامغان- معلمان رخ داد که در پی این حادثه یک نفر در صحنه جان خود را از دست داد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تصادف تاکسی پژو با خودروی سواری پژو پس از کارخانه سیمان محدوده سه راهی تاش به مجن سه فوتی و هفت مصدوم برجا گذاشت.

فرحناز جان‌محمدی  شنبه گذشته گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه تصادف خودروی پژو تاکسی و سواری ساعت ۱۴:۲۲ در محور شاهرود به مجن بالاتر از کارخانه سیمان شاهرود در محدوده سه راهی روستای تاش به مجن رخ داد.

علمی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۴۸ واحد صنعتی استان، بر اساس آخرین پایش و نظارت، به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شدند.
بهرامعلی ظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پایش و نظارت فعالیت ۲ هزار واحد صنعتی فعال استان سمنان به صورت فصلی انجام می‌شود و ۴۸ واحد صنعتی قرارگرفته در فهرست صنایع آلاینده مربوط به فصل زمستان است  و آمار مربوط به فصل بهار در دست جمع‌بندی است و به زودی اعلام می‌شود.

فرهنگی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کارگاه‌های صنایع دستی در شهرهای ملی صنایع دستی استان موجب اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار و ۸۰ نفر شد.
جعفر صفاخواه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲ شهر کلاته‌خیج و مهدیشهر جزو  خانواده شهرهای ملی صنایع دستی کشور هستند که اکنون کارگاه‌های فعال صنایع دستی در این مناطق موجب اشتغالزایی خوبی شده است.
رییس اتحادیه موسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی استان سمنان گفت: بانک اطلاعات فعالان قرآنی استان در راستای ساماندهی و توسعه فعالیت‌های آنان ایجاد می‌شود.
رضا فتحی شنبه گذشته در حاشیه نشست موسسه‌های قرآنی میامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با پیگیری اتحادیه موسسه‌های قرآنی استان سیستم جامع اطلاعات قرآنی شامل قرآن آموزان، مربیان و فعالان قرآنی هر شهرستان سال آینده راه اندازی می‌شود.
راهیابی فیلم سینمایی «برنده ها» به کارگردانی حسن ناظر فیلمساز گرمساری راهی جشنواره ادینبرا اینترنشنال فیلم در کشور اسکاتلند از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: پایین ترین نرخ بیکاری در استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته متعلق به بهار ۱۴۰۱ به میزان ۶.۱ درصد است که بی شک مرهون همراهی ، همدلی و تلاش تمامی مردم و مسئولان استان است.‌
سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در قالب برنامه میز خدمت و ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با اهالی روستاهای شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان افزود: امسال تقریبا ۲ برابر بیشتر از سال گذشته ، گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.‌
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به ادامه خرید تضمینی گندم، گفت: امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش دارد.
محمد باقر منوچهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۶۰ هزار و ۹۱۲ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان از زمان برداشت تا کنون خرید تضمینی شد.
مدیر روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از اعزام هیات تجاری این اتاق به کشور عمان خبر داد.
کیوان قدس روز پنجشنبه در چهل و نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده بعد از انتخابات اتاق تجارت عمان، در اواخر مهرماه امسال هیات تجاری ، بازرگانی، بازاریابی اتاق سمنان به این کشور اعزام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۲۳۲ هکتار زمین بهار امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به سرمایه‌گذاران واگذار شد که سهم سمنان به عنوان اول کشور از این میزان بیش از ۷۵ هکتار و معادل بیش از ۳۲ درصد کشور بود.
محمدرضا باقری شنبه گذشته به رسانه‌ها ابراز داشت: استان سمنان با این میزان واگذاری زمین، رتبه نخست را در کشور کسب کرد و استان‌های قزوین و خراسان رضوی به ترتیب با بیش از ۲۷ و ۲۵ هکتار واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ورزش

رییس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان شاهرود گفت: محمدحسین مزحجی ورزشکار جوان شاهرودی نشان طلای دو و میدانی معلولان در رشته پرتاب وزنه قهرمانی کشور را برگردن آویخت.
حسن شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات با شرکت ورزشکارانی از سراسر کشور در رشته پرتاب وزنه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.
اعزام تیم بانوان و مردان استان سمنان برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی به زنجان و گلستان و قرارگیری «غزل سلطانی» تکواندوکار استان سمنان در ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان کشور در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم برای حضور در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، از دیگر خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا گندم سمنان سواد آموزی اشتغال زایی خرید تضمینی تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گندم سمنان ویروس کرونا گندم سمنان سواد آموزی اشتغال زایی خرید تضمینی تصادفات جاده ای استان سمنان گفت استان سمنان خرید تضمینی محور دامغان صنایع دستی واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود