Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:48:40 GMT

رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان همدان بازگشت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۴۸۹

رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان همدان بازگشت

«حمید پورحسینی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داده های آماری گویای تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان و بستری های کرونا در بیمارستان های این استان است به گونه ای که شمار مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۵۳.۵ درصد و مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان نیز به ۲۹۴ نفر رسیده که از این تعداد ۵۴ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند و وضعیت جسمی ۱۴ نفر وخیم گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا نیز با ۱۰۰ درصد رشد از سه نفر به ۶ نفر در هفته گذشته افزایش یافت و آمار متوفیان از ابتدای ایپدمی کرونا تاکنون به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

به گفته پورحسینی، تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۴ نفر و  مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی ۲ هزار و ۷۲۷ نفر بوده است.

وی افزود: از این تعداد بیمار ۷۲ نفر شامل ۶۵ نفر در بخش عادی و هفت نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار و ۲۴۷ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۶۲۳ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۱۳۳ نفر بوده است.

پورحسینی اضافه کرد: تاکنون سه میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال نوبت اول ۹۳.۲ درصد، نوبت دوم ۸۵.۱ درصد و نوبت سوم ۴۷.۸ درصد است.

حسینی خاطرنشان کرد: وضعیت واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال گویای این است که ۹۵ درصد نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم را تزریق کردند همچنین ۲۵.۹ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۱ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: وضعیت استان همدان در واکسیناسیون مادران باردار نیز مطلوب بوده به گونه ای که ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۸.۲ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کردند همچنین ۹۳.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۸۳.۷ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان درصد نوبت دوم استان همدان نوبت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس