Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@11:05:00 GMT

ردپای جنگ اوکراین در اقتصادهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۹۶۸

ردپای جنگ اوکراین در اقتصادهای اروپایی

برآوردهای اولیه نشان داد که تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سه ماهه دوم سال ۱.۱ درصد رشد کرد که بسیار بالاتر از انتظارات بازار ۰.۴ درصد بود و این رقم از ۰.۲ درصد در سه ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایران اکونومیست، تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که تولید ناخالص داخلی ۰.۴ درصد در سه ماهه سوم رشد کند و  این در مقایسه با نظرسنجی رویترز که ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بود، تولید سالانه ۶.۳ درصد افزایش یافت.

افزایش تقاضای خارجی کاهش تقاضای داخلی را جبران می‌کند و خدمات که حدود نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند، به لطف بهبود گردشگری پس از همه‌گیری و با برداشته شدن همه محدودیت‌ها در رویدادهای عمومی، سریع‌تر از صنعت و ساخت‌وساز گسترش یافتند.

دولت اسپانیا پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۲ را روز سه شنبه با اشاره به فصل گردشگری قوی، ۴.۳ درصد حفظ کرد اما هدف رشد برای سال ۲۰۲۳ را به ۲.۷ درصد کاهش داد زیرا احتمالا جنگ در اوکراین همچنان بر اقتصادهای اروپایی تأثیر می‌گذارد.

با این حال، صندوق بین المللی پول، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی اسپانیا را برای سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد کاهش داده است.

اقتصاد اسپانیا ۰.۲ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ رشد کرده بود که نسبت به نرخ رشد ۲.۲ درصدی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ کاهش یافته بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اقتصاد ، جنگ اوکراین ، اسپانیا ، صندوق بین المللی پول

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقتصاد جنگ اوکراین اسپانیا صندوق بین المللی پول تولید ناخالص داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم