Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم در دوران همه‌گیری کرونا را ابلاغ کرد.

دکتر سید جواد حسینی اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر و اهمیت سلامت عزاداران، می‌طلبد مدیریت کنترلی و پیشگیری به ویژه کنترل عوامل محیطی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت عزاداران حسینی با برنامه‌ریزی منسجم و مدون و با اولویت کنترل بیماری کرونا با توجه به توسعه واکسیناسیون و بهره‌مندی از طرح هوشمند اعمال محدودیت‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی برگزاری مراسم ترجیحا باید بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند در اماکن و فضاهای باز و تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و هیات‌ها با رعایت فاصله‌گذاری و تجمع حداقلی باشد.

رئیس کمیته بهداشت قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم(حداکثر ۲ ساعت) باید مدنظر قرار گیرد؛ ضمن اینکه دسته‌روی به صورت محلی انجام و جابه‌جایی شهر به شهر و استان به استان ممنوع است.

حسینی تاکید کرد: استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن در غیر این صورت با انجام گندزدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد؛ ضمن اینکه مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی با رعایت فاصله ایمن و استفاده از ماسک در تجمعات مجاز است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری اظهار کرد: تمام عزاداران حسینی باید از ماسک به صورت مستمر استفاده کنند و در زمان مراسم و توزیع نذورات نیز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهرهای با وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های خاص در برخی از استان‌ها به دلیل تجمع، تراکم و جابه‌جایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع است. همچنین حضور هیات‌ها در صحن‌های بسته اماکن مقدس جهت برگزاری مراسم ممنوع است.

وی تاکید کرد: برپایی نماز جماعت در مساجد همانند گذشته بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند بلامانع است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد عزاداری محرم در شرایط کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری مراسم مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی