Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:13:11 GMT

روند صعودی نفت متوقف می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۱۲۱

روند صعودی نفت متوقف می‌شود

نظرسنجی رویترز نشان داد نگرانی از رکود و تشدید موج ابتلا به کووید در چین و کاهش تقاضا برای سوخت که ریسک‌های عرضه را تحت الشعاع قرار می‌دهند، ممکن است روند صعودی قیمت نفت را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی رویترز از ۳۵ اقتصاددان و تحلیلگر، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری، ۱۰۵ دلار و ۷۵ سنت پیش بینی شد که کمتر از پیش بینی ۱۰۶ دلار و ۸۲ سنت در ژوئن بود و نخستین بازبینی نزولی قیمت نفت برنت در نظرسنجی ماهانه از آوریل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۰۵ دلار بوده است.

ادوارود مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: توجهات از اختلالات عرضه، به سمت نابودی تقاضا برای نفت به دلیل نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصاد جهانی، تغییر کرده است.

پیش‌بینی رشد تقاضا برای امسال به ۱.۴ تا ۲.۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۲.۳ تا ۵ میلیون بشکه در روز در نظرسنجی قبلی کاهش داده شد.

تحلیلگران اظهار کردند: افزایش سریع نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به همراه محدودیت‌های سفر در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، دورنمای تقاضا برای نفت را تیره کرده است. با این حال، تحریم‌های غربی علیه نفت روسیه و محدود ماندن عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس، مانع افت بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

ماتئو شروود، تحلیلگر کالای واحد اطلاعات اکونومیست گفت: ما همچنان بر این باوریم که جنگ در اوکراین و عرضه محدود، عامل افزایش قیمت‌ها در کوتاه مدت خواهد بود و نفت برنت تا پایان سال در محدوده ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا در سال میلادی جاری ۱۰۱ دلار و ۲۸ سنت بوده که کمتر از ۱۰۲ دلار و ۸۲ سنت در ژوئن است.

نشست بعدی اوپک و متحدامش سوم ماه اوت خواهد بود و به دقت از سوی بازار دنبال می‌شود زیرا مدت اجرای پیمان فعلی این تولیدکنندگان، در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد و آمریکا تولیدکنندگان این گروه را برای افزایش بیشتر تولید تحت فشار گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سورو سرکار، تحلیلگر بانک DBS گفت: اوپک و آمریکا به صورت کلی ترجیح می‌دهند به افزایش تولید در کوتاه مدت ادامه دهند اما در روند افزایش تولید محدودیت وجود دارد و بعید است رشد تولید، سریع‌تر از انتظارات بازار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کرونا در چین تولید نفت اوپک پلاس نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.
در ادامه روند ریزشی دلار، امروز شنبه مظنه دلار در کانال‌های تلگرامی به حدود ۶۱ هزار تومان رسید.
روند نزولی کنونی برای تکنیکالیست‌ها معانی روشنی دارد و بیانگر احتمال تشدید روند نزولی دلار در روزهای آتی است.
یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته است: اگر شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمالا دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد.
فعالان اقتصادی دیگری هم طی روزهای گذشته با دستیابی به خبرهایی مبنی بر مداخله سنگین بازارساز در بازار درهم در دبی، از کاهش نرخ ارز خبر داده‌اند.
محمدرضا فرزین امروز به‌منظور توسعه مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در نشست بانک توسعه اسلامی، به عربستان سفر کرده و ظاهراً رایزنی‌هایی درباره گشایش‌های ارزی جدید برای کشور خواهد بود.

کد خبر 847596 برچسب‌ها خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟