Web Analytics Made Easy - Statcounter

نازنین عسگری گفت: میزان کم تحرکی بین زنان به ۷۰ درصد در کشور رسیده است و این آمار تا سال ۱۴۰۵ به بیش از ۸۵ درصد می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نازنین عسگری کارشناس سلامت مرکز بهداشت  کرج در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: میزان کم‌تحرکی بین بانوان به ۷۰ درصد در کشور رسیده است و این آمار تا سال ۱۴۰۵ به بیش از ۸۵ درصد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آمارها بسیار نگران کننده است زیرا کم تحرکی باعث افزایش چاقی می شود.   عسگری افزود: برخی از بانوان، کار خانه را نوعی تحرک و ورزش تلقی می کنند، در صورتی که به هیچ عنوان ورزش محسوب نمی شود.   وی با بیان اینکه ورزش باید باعث افزایش گردش خون شود، تصریح کرد: حتی پیاده روی آهسته نیز ورزش محسوب نمی شود.   این کارشناس گفت: مهارتی ورزش محسوب می شود که باعث به نفس افتادن فرد و افزایش تعرق شود.   عسگری با بیان اینکه کم تحرکی عامل بسیاری از بیماری هاست، افزود: این موضوع را باید تا قبل از تبدیل شدن به بحران جدی بگیریم زیرا فرصت جبران اندک است و بعد از مدتی قابل جبران نیست.   وی ادامه داد: بانویی در سن ۴۰ سالگی به مرکز بهداشت مراجعه کرد که به دلیل کم تحرکی ۳۰ کیلو افزایش وزن داشت، این اضافه وزن بسیار خطرناک است و باعث شده بود که امراض این بیماری بر بدن فرد غالب شود.   این کارشناس با اشاره به اینکه ورزش کردن باید در خانواده نهادینه شود، افزود: والدین باید در ورزش کردن الگوی فرزندان باشند.   عسگری در خاتمه خاطرنشان کرد: زنگ خطر کم تحرکی در بانوان در کشور به صدا درآمده است بنابراین تا فرصت هست باید جلوی آن گرفته شود زیرا هزینه پیشگیری بسیار کم تر از درمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی است که با راهنمایی حسین نادری‌منش به انجام رسانده است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

کد خبر 6089491 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی